مدرک فنی حرفه ای میکاپ را چگونه دریافت کنیم؟

مدرک فنی حرفه ای میکاپ

مدرک فنی حرفه ای میکاپ را چگونه دریافت کنیم. افرادی که تمایل دارند این مدرک را دریافت کنند برای کسب مدرک فنی حرفه‌ای در زمینه  میکاپ و آرایشگری، نخست باید به فراگیری آموزش های لازم در این حوزه بپردازند. سپس فرد در این آموزش ها ، مهارت‌های اساسی و پیشرفته آرایشگری را فرا خواهد گرفت. پس از اینکه در دوره های آموزش آرایشگری شرکت کرد، لازم است آزمون‌های سازمان فنی و حرفه‌ای را نیز پشت سر بگذارد. افراد با قبولی در آزمون‌ها و دریافت نمره مورد نیاز، می توانند مدرک فنی حرفه‌ای آرایشگری را به دست آورند. در واقع دریافت این مدرک، گامی بسیار مهم به سوی یک شغل پررونق و موفقیت در زمینه آرایشگری خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر با آموزشگاه آرایشگری محمودی همراه باشید.

گرفتن مدرک فنی حرفه ای میکاپ

یکی از رشته های تخصصی آرایشگری میکاپ و گریم است. گرفتن مدرک فنی حرفه ای میکاپ مستلزم گذراندن دوره هایی می باشد. نکته ی جالبی که در این زمینه وجود دارد باید بدانید که رشته‌ی تخصصی گریم و میکاپ را در سه بخش اصلی به هنرجویان آموزش می دهند. به عبارت دیگر می توانیم بگوییم این سه بخش پایه و اساس آموزش ها و یادگیری رشته های میکاپ و آرایش  می باشد که در ادامه بررسی آن خواهیم پرداخت. افراد برای مدرك فني حرفه ای ميكاپ باید مراحل خاصی را بگذرانند.

    آموزش میکاپ

در دوره آموزش میکاپ حرفه ای در تهران هنرجویان باید در سرفصل های مختلفی آموزش های لازم را ببینند این سرفصل ها شامل: گریم اعضای مختلف چهره ، زیرسازی یا کانتور صورت، آرایش روز و شب، آرایش چشم با انواع سایه ها، آرایش پوست خشک و چرب می باشد افراد باید به صورت عملی به این موارد مسلط شوند. نکته ی دیگری  برای دریافت مدرك فني حرفه ای ميكاپ وجود دارد  این است که افراد در کنار شرکت دوره‌ آموزش گریم و میکاپ هنرجویان به شکل کاملا تخصصی آگاهی های لازم را  درباره‌ی شکل هندسی صورت افراد مختلف کسب کنند این امر باعث می شود بتوانند هر فرد را با توجه به فرم صورت گریم کنند. هنرجویان در پایان دوره توسط آموزشگاه آرایشگری محمودی به سازمان فنی حرفه ای  معرفی می شوند و آمادگی لازم آن ها دریافت مدرك فني حرفه ای ميكاپ گزارش می شود.

مدرک فنی حرفه ای میکاپ عروس

یکی از مهم‌ترین دوره های آموزشی در مدرك فني حرفه ای ميكاپ، یادگیری آموزش های لازم برای دریافت مدرک فنی حرفه ای میکاپ عروس می باشد. افرادی که برای گریم و آرایش روز عروسی خود به آرایشگاه  مراجعه می‌کند،  این انتظار را دارند تا به زیباترین شکل ممکن میکاپ و آرایش آن ها انجام  شود.  آن ها دوست دارند در شب عروسی  خود زیبا باشند بدرخشند.  همین  امر باعث شده که آموزش میکاپ عروس از اهمیت و البته حساسیت بالایی برخوردار باشد. در واقع  برای انجام میکاپ عروس لازم است از لوازم آرایشی خاص که باکیفیت استفاده کنند. این مواد باید بتوانند برای مدت زمان طولانی بر روی صورت باقی بمانند. هنرجو در این دوره ها تحت آموزش های لازم قرار می گیرد تا یاد بگیرد که چطور جای لک، برآمدگی و فرو رفتگی‌های صورت را پوشش دهد، تا  به این شکل عروس از صورت صاف و زیبایی پس از آرایش برخوردار شود. در پایان این دوذه دوره نیز مدرك فني حرفه ای ميكاپ به هنرجویان خواهند داد.

نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای میکاپ

برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری، پیش از هر چیز لازم است در یک آموزشگاه آرایشگری ثبت نام کنید. نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای میکاپ به این شکل است که آموزشگاه‌های آرایشگری  دوره‌های آموزشی را در ۳ سطح پایه، تخصصی، و فوق تخصصی ارائه می‌کنند. افراد می توانند با توجه به سطح، شرایط مالی، و اهداف شغلی خود در یکی از این دوره‌ها شرکت کنند. بعد  از اینکه هنرجودوره‌های تئوری و عملی را گذارند، لازم است در آزمون‌های هماهنگ یا آنلاین سازمان فنی و حرفه‌ای شرکت نماید

آزمون‌ها برای این مدرک در آموزشگاه آرایشگری محمودی نیز به شکل تئوری و عملی برگزار می گرددد. بعد ازاتمام این مراحل و در صورت کسب نمره قبولی افراد می‌توانند مدرک خود را اخذ نمایند. صدور مدرک به شکل الکترونیکی است و لغلب بین ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا به دست هنرجو برسد.

افراد در این دوره های آموزشی مواردی مانند

    اصلاح ابرو و صورت

    آرایش چهره

    شینیون

    رنگ و مش

    فرکردن مو

    کوتاهی مو را آموزش می بینند. پس از اینکه هنرجویان همه ی این دوره های آموزشی ذا پشت سر گذاشتند موفق به دریافت مدرک فنی حرفه ای بین المللی میکاپ خواهند شد. با توجه به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عضو سازمان جهانی کار (ILO) می باشد. به این ترتیب مدارک صادر شده از سوی این سازمان در همه ۱۸۶ کشور عضو ILO دارای اعتبار و قابل ارائه خواهد بود. جالب است بدانید که گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای از کدهای ریجستری بین‌المللی  برخوردارهستند می توانید آن ها را از سایت رسمی سازمان سنجش استعلام نمایید.

هزینه کلاس های فنی حرفه ای ارایشگری

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم برای دریافت مدرك فني حرفه ای ميكاپ لازم است در کلاس های آموزشی شرکت کنید. یکی  از مهمترین عوامل در تعیین هزینه کلاس های فنی حرفه ای ارایشگری این است که فرد کدام دوره را انتخاب کرده است دوره ها مبتدی – تخصصی – یا فوق تخصصی هر کدام دارای هزینه هی خاص خودشان می باشند.

امکان دارد افرادی در گذشته دوره های مبتدی را گذرانده باشند و حتی تخصص کافی هم در این زمینه داشته باشند اما جهت یادگیری در پایه های بالا در کلاسهای فوق تخصصی شرکت نمایند که معمولا این گروه از آرایشگران  مدت زمان زیادی برای آموزش ندارند وبه اصطلاح می توانند تنها یک اشاره و نگاه ،فرایند مورد نظر  رافرا بگیرند.هزینه های که در این زمینه دریافت می شود به استاد آموزش دهنده بستگی دارد.نکته ی دیگر اینکه زمان در این آموزش ها دخالتی ندارد . در حقیقت این نوع آموزش ها به صورت کاملا خصوصی برگزار می گردد.

آموزش رنگ و مش با مدرک بین المللی

دوره آموزش رنگ و مش با مدرک بین المللی یکی از دوره های آموزشی بسیار مهم در مدرك فني حرفه ای ميكاپ می باشد این دوره در آموزشگاه آرایشگری محمودی برگزار می شود. هنرجویان در طی دوره آموزش رنگ و مش، می توانند با روند کامل رنگ کردن موها آشنا شوند، همچنین انواع تکنیک ها جهت زیبا سازی مو، به آن ها آموزش داده می شود. در این دورهآموزش های جامع مربوط به آموزش رنگ مو از جمله: آموزش شناخت انواع رنگ موها، آموزش دکلره کردن مو، آموزش نحوه صحیح گذاشتن رنگ ریشه، آموزش رنگساژ مو،آموزش ترکیب رنگ های مختلف و آموزش انواع تکنیک های جدید رنگ مو آموزش داده می شود. هنرجویان می توانند در این دوره ها با روش های ساخت رنگ های ترکیبی و ژورنالی آشنا شوند بر اساس پوست صورت مشتری انتخاب رنگ مو را انجام دهند. این دوره آموزشی با هدف ، تربیت افراد متخصص و ماهر در زمینه آموزش رنگ و مش انجام می گیرد.افراد آموزش دیده در این دوره ها این توانایی را دارند که تمام تکنیک های رنگ مو بر اساس خواست و سلیقه مشتری را انجام دهند.

یکی از مهمترین بخش های این دوره ی آموزشی یادگیری انواع لایت مو می باشد. لایت مو در حقیقت به نوعی رنگ کردن اطلاق می شود که قسمت ‌هایی از مو را در بر می گیرد که موجب می شود می‌شود موهای افرد شکلی طبیعی‌ و جدیدتری به خود بگیرند. در آموزش لایت مو هنرجویان آموزش می بینند که بر اساس رنگ پوست و سلیقه شخصی‌ افراد با استفاده از رنگ‌های گرم مانند ماهاگونی، مسی، کاراملی، کرم طلایی و … یا با کمک رنگ‌های سرد مانند زیتونی، دودی و یخی لایت مورد نظر را ایجاد کنند. این دوره ی آموزشی شامل یادگیری تکنیک های مختلفی نظیر

هایلایت

لولایت

سان لایت

مون لایت

ویولایت

مووی لایت

هاف لایت

دارک لایت

آمبره، سامبره  و ….. می باشد.

آموزش آرایش گریم صورت چیست؟

همانطور که می دانید آموزش آرایشگری شامل شاخه های گسترده ای می باشد. دوره آموزش میکاپ یکی از پرتقاضا ترین دوره های آموزشی می باشد. در دوره آموزش گریم و میکاپ (متعادل سازی چهره)،می پردازند. در این دوره ی آموزشی بر اساس یک فرایند کامل میکاپ و گریم جهت انجام آرایش به شکل کاملا حرفه ای و زیبا برای همه ی هنر جویان آموزش داده می شود. در این دوره های آموزشی هنرجویان آموزش های جامع مربوط به گریم و میکاپ  را فرا می گیرند این آموزش ها شامل : آموزش کانتورینگ صورت بر اساس نوع چهره، آموزش شناخت انواع فرم های صورت، آموزش کار با برندهای لوازم آرایش حرفه ای و نیمه حرفه ای ،آموزش تکنیک های روز گریم و میکاپ و آموزش آرایش کامل صورت افراد با انواع چهره های متفاوت می شود. هنرجویا  در این دوره ها می توانند با نحوه انتخاب بهترین لوازم آرایش بر اساس پوست های گوناگون صورت آشنا می شوند. هدف از برگزاری این دوره آموزشی، تربیت و آموزش نیروهای متخصص و ماهر می باشد که توانایی انجام هرگونه گریم و میکاپ مطابق با نظر و سلیقه مراجعه کنندگان را دارند. را دارند.

در این دوره ها هنرجویان می توانند با انواع میکاپ بانوان آشنا شده و در کنار آن مدل آرایش مجلسی شیک را فرا بگیرند.

افرادی که موفق به مدرك فني حرفه ای ميكاپ می شوند با عنوان میکاپ آرتیست می شوند، در واقع این افراد پس از دوره های آموزشی  تبدیل یک آرایشگر حرفه‌ای و مسلط به کار میکاپ صورت می شوند‌. پس از انجام آموزش های لازم این افراد به‌ راحتی  می‌توانند برای ایجاد جلوه مورد نظر و شایسته برای هر صورت از انواع لوازم میکاپ استفاده کنند. افرادی که تحت آموزش میکاپ آرتیست‌ قرار می گیرند با آشنایی کامل انواع پوست‌ها، نواحی صورت و متدهای میکاپ دارند و این افراد با توجخ تخصص بالایی که دارند،  می توانند در آینده درآمد بسیار مناسبی داشته باشند.

میکاپ آرتیست که باید پس از شرکت در دوره‌های آموزشی دارای توانایی هایی هستند که‌ می‌توانیم در ادامه به این موارد اشاره کرد:

    آشنایی با قرینه‌سازی در چهره

    شناخت دقیق رنگ‌ها و استفاده از آن‌ها برای میکاپ

    آشنایی با تاثیر هارمونی رنگ‌ها

    آشنایی با لوازم میکاپ با انواع پوست و سازگاری مواد

شناخت انواع سبک‌ها برای ایجاد زیبایی بیشتر در چهره

آموزش آرایش گریم صورت

آرایش دائم صورت چیست؟

یکی از محبوب ترین تکنیک های آرايشی آرایش دائم صورت است که در حال حاضر میان بانوان از محبوبیت زیادی برخوردار است. درباره ی آرايش دائمی باید بگوییم که نوعی تکنیک است که با استفاده از تاتو یا همان رنگدانه دائمی درم برای از بین بردن نواقص صورت یا افزایش زیبایی چهره انجام می دهند. امروزه مشاهده می کنیم که آرایش دائمی و نیمه دائمی محبوب به عنوان ترین تکنیک های آرایشی شناخته می شوند به این دلیل که نیاز افراد به لوازم آرایشی مانند مداد ابرو، خط لب، رژلب، خط چشم و وسایل آرايش این چنینی را به شکل دائمی برطرف می کند.

با کمک تکنیک های آرایش دائمی و نیمه دائمی مانند تاتو خط چشم ،میکروبلیدینگ  و غیره افراد می توانند به صورت همیشگی از زیبایی ابرو ها و سایر اجزای چهره تان لذت ببرند. تکنیک های آرایش دائم ی را می توانید برای نواحی  مانند ابرو، چشم، لب و سر قابل انجام بدهید. آرایش های دائمی می توانند چندین سال ماندگاری داشته باشند. برای افزایش ماندگاری می توانید برای ترمیمم مجدد اقدام کنید.

با توجه به اینکه علاقمندان به انجام تکنیک های آرایش دائمی روزانه در حال افزایش است. بانوانی زیادی  هستند که مایل هستند آرایش های دائمی نظیر رژ لب دائم ، تاتو ابرو، تاتو خط چشم و غیره را انجام دهند. اخیرا با افزایش متقاضیان شاهد کسب درآمد میلیونی مسترهایی هستیم که در این زمینه به فعالیت مشغول هستند. همین امر موجب شده تا بعضی از بانوان تمایل داشته باشند به آموزش آرایش دائم صورت بپردازند و در این حوزه  فعالیت داشته باشند. جالب است بدانید تکنیک های آرایشی د ائم و نیمه دائمی دارای تنوع بالایی هستند و دوره های آموزشی که در آموزشگاه آرایشگری محمودی برگزار می شود با یکدیگر تفاوت دارند.

در حقیقت برای  آموزشهر تکنیک، یک دوره 0 تا 100 برگزار میی گردد تا هنرجویان بتوانند به شکل کاملا حرفه ای آغاز به کار کنند. این آموزش ها به صورت حرفه ای تضمینی  بوده امکان کسب درآمد میلیونی را به وجود می آورد. پیشنهاد می شود برای گذراندن دوره های آموزشی آرایش دائم و نیمه  به هر پکیج یا آموزشگاهی اطمینان نکنید و در نخستین گام  باید به مهارت مستر آموزش دهنده توجه داشته باشید.

مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای آرایشگری

دریافت مدرک بین المللی آرایشگری برای مهاجرت درسالهای اخیر از محبوبیت زیادی برخوردار شده است، به نحوی که بسیاری از افراد اعتقاد دارند که مدرک بین المللی آرایشگری موجب می شود تا آنها بتوانند در سالن های زیبایی سایر کشورها استخدام شوند.  و این افراد باور دارند در کنار مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای آرایشگری، می توانند از درآمد خوبی برخوردار شوند. همانطور که می دانید شغل آرایشگری از تنوع بسیار زیادی برخورداراست و همه افراد در سراسر دنیا به خدمات سالن های زیبایی احتیاج دارند، مهاجرت  کردن با اخذ چنین مدرکی می تواند به نفع افرادی باشد که به عنوان کارجو در خارج از کشورفعالیت می کنند.

بنابراین می توانیم بگوییم داشتن مدرک بین المللی آرایشگری یکی از راه های مهاجرت به کشورهای دیگر است که افراد می توانند با استفاده از آن به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. اغلب کشورها با کمبود آرایشگر در همه رشته ها روبرو می باشند و افراد با اخذ مدرک بین المللی آرایشگری می توانند به سادگی به کشورهای دیگر مهاجرت کنید.

همانطور که می دانید ه داشتن مدرک آرایشگری یکی از الزامات تاسیس آرایشگاه است اما مزیت کسب مدرک بین المللی آرایشگری جهت مهاجرت این است که افراد می توانند از آن برای مهاجرت به کشور های دیگر استفاده کنند. آن ها می توانند از این مدرک برای شروع کار در آن کشورهای واجد استفاده کنند. جالب است بدانید شغل آرایشگری به عنوان یکی از محبوبترین مشاغل به حساب می آید و می توانیم آن را به عنوان یک شغل با درآمد بالا معرفی کنیم.

 از دیگر ویژگی اخذ مدرک بین المللی آرایشگری برای مهاجرت این می باشد که به وسیله چند سازمان علمی جهان مورد تایید قرار می گیرد. افرادی که این مدرک را دریافت می کنند و قصد دارند به کمک مهاجرت کنند ماین افراد می توانند برای قوی کردن رزومه کاری خود از گواهینامه مهارت بین المللی و یا مدرک معتبر بین المللی که از قابلیت استعلام برخوردار هستند و با کمک آن  به آسانی مهاجرت کنند.

از جمله کشورهایی که مدرک آرایشگری برای مهاجرت را مورد تایید قرار می دهد کشور کانادا می باشد افراد می توانند برای این که به این کشور مهاجرت کنند دوره های آرایشگری را به صورت حرفه ای بگذرانند. همچنین لازم است این افراد برای اینکه  بتوانند مجوز آرایشگری در کانادا را با موفقیت دریافت کنند مدارک آموزشی معتبری را همراه داشته باشند.

جالب است بدانید بعضی از کشورهای اروپا نظیر: اسپانیا، فرانسه، آلمان، مدرک بین المللی آرایشگری را برای مهاجرت مورد تایید قرار می دهند. این افراد  باید آزمون های تخصصی را با موفقیت بگذرانید و مدارک آموزشی معتبر را به همراه داشته باشند.

سخن پایانی

آموزشگاه آرایشگری محمودی به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه آرایشگری بانوان شناخته می شود، که با ارائه بهترین دوره های آموزشی آرایشی امکان اخذ مدرک های مختلف مانند مدرك فني حرفه ای ميكاپ را فراهم آورد. این مرکز با تکیه بر متدهای روز دنیا و با رعایت استانداردهای لازم بهترین آموزش ها را در اختیار افراد قرار می دهد.