آموزش میکاپ روزانه و نکات مربوط به آن

آموزش میکاپ روزانه

آرایش کردن و آموزش میکاپ روزانه یکی از کارهای مورد علاقه خانم هاست. اگرچه اکثر خانم ها تا حدودی آرایش می کنند، اما اینکه چگونه یک آرایش حرفه ای و بی نقص داشته باشیم یک چالش بزرگ است. آرایش می تواند سبک و ساده و یا سنگین و به اصطلاح رسمی باشد.

با کمک آرایش علاوه بر زیبایی بیشتر صورت، می تواند بسیاری از عیوب صورت مانند لک ها یا آکنه های پوستی، بزرگی بینی، لب های نازک و … را نیز بپوشاند. با ما در آموزشگاه آرایشگری محمودی همراه باشید و آموزش آرایش صورت حرفه ای و آموزش میکاپ را دنبال کنید تا بتوانید یک آرایش حرفه ای و زیبا داشته باشید.

آموزش میکاپ عروس امروزه به یکی از محبوب ترین دوره های آموزشگاه آرایشگری تبدیل شده است که خانم ها در هر سنی به دنبال ثبت نام در این دوره ها و کسب مدرک فنی حرفه ای میکاپ هستند. شاید بپرسید چرا؟ برای پاسخ به این سوال در یک جمله می توان گفت که میکاپ آرتیست بودن منحصر به فرد است و صنعت گریم روز به روز در حال پیشرفت، به روز شدن و گسترش است. در این مطلب از آموزشگاه آرایشگری محمودی به بررسی و آموزش آرایش و پیرایش زنانه می پردازیم. اگر شما نیز در این مورد کنجکاو هستید، ادامه این مقاله آموزش آرایشگری را بخوانید.

آموزش آرایش صورت ساده و زیبا

مرحله اول: آماده سازی صورت

استفاده از کرم پودر یک کار ساده و در عین حال موثر است. به یاد داشته باشید، هرگز نباید از این مرحله بگذرید. فونداسیون مناسب به پخش شدن یکنواخت آرایش روی صورت شما کمک می کند و مانع از بین رفتن و پوسته پوسته شدن آرایش هایی مانند کرم ها، رژگونه ها و سایه های چشم می شود. مراحل آموزش آرایش صورت ساده و زیبا و آماده سازی صورت شامل: استفاده از شوینده، استفاده از مرطوب کننده و مرطوب کننده، زدن پرایمر است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

از مواد شوینده استفاده کنید

توصیه می کنیم صورت خود را با یک پاک کننده ملایم و غیر صابونی بشویید. برای اینکه منافذ پوست را به خوبی تمیز کنید باید حدود ۲ دقیقه پوست را با پاک کننده ماساژ دهید. این به پاکسازی همه باکتری ها و سلول های مرده پوست کمک می کند. نکته بعدی آموزش میکاپ روزانه این است که صورت خود را با آب سرد بشویید، زیرا آب سرد به افزایش گردش خون در پوست کمک می کند و باعث می شود که صورت شما شاداب تر شود.

از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید

پس از شستن صورت، پوست خود را با یک پارچه نرم و بدون پرز خشک کنید. حالا باید از یک آبرسان یا مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. این محصول باید بر اساس نوع پوست شما انتخاب شود. بهتر است جزئیات بیشتری در مورد نوع پوست خود بدانید تا بتوانید محصولات بهتری را انتخاب کنید.

از پرایمر استفاده کنید

مرحله سوم آموزش میکاپ روزانه استفاده از پرایمر است. اگر می خواهید آرایش خود را مانند یک حرفه ای انجام دهید، باید از پرایمر استفاده کنید. پرایمر پوست شما را صاف تر و یکدست تر می کند و آرایش شما زیباتر و طبیعی تر به نظر می رسد. استفاده از پرایمر به ماندگاری آرایش شما کمک می کند. اگر قرار است آرایش خود را برای مدت طولانی حفظ کنید، یا اگر در موقعیتی هستید که احتمالاً فعال یا عرق کرده اید، باید از پرایمر استفاده کنید.

آموزش آرایش صورت ساده و زیبا

مرحله دوم: آرایش پوست

بعد از استفاده از پایه پوست، نوبت به آرایش روی صورت می رسد. کرم پودر معمولا برای آرایش پوست استفاده می شود. می توانید از مایع، کرمی، پودر و … استفاده کنید. بسته به نوع و رنگ پوست شما، نوع و رنگ کرم پودری که انتخاب می کنید متفاوت است. در انتخاب کرم پودر در آموزش میکاپ روزانه باید به نکات کلیدی که در ادامه به آنها می پردازیم توجه کنید.

حتما کرم پودری را انتخاب کنید که متناسب با رنگ و نوع پوست شما باشد.

  • رنگ کرم پودر شما باید کاملاً با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد، نه خیلی روشن و نه خیلی تیره.
  • کرم بهتر است با برس یا اسفنج آرایش مرطوب روی پوست مالیده شود. استفاده از پودر روی صورت با انگشتانتان می تواند منجر به آلودگی پوست شود که در نهایت منجر به جوش و آکنه می شود.
  • هنگام زدن پودر، از وسط صورت شروع کنید و به صورت ضربه ای به سمت بیرون حرکت کنید.
  • پودر باید به خوبی روی پوست پخش شود و بافتی یکدست به آن بدهد. در واقع نباید هیچ اثری از پودر روی صورت شما باقی بماند.

مرحله سوم: کانسیلر

استفاده از کانسیلر روی پوست می‌تواند به آرایش شما بُعدی بخشد و در عین حال لکه‌ها، لکه‌ها، قرمزی و سیاهی دور چشم را از بین ببرد. کانسیلری که انتخاب می کنید باید تقریباً همرنگ کرم پودر شما باشد، فقط کمی روشن تر. کانسیلر زیر چشم باید به صورت مثلث معکوس روی پوست زده شود. برای این کار بهتر است از برس استفاده کنید. فراموش نکنید که کانسیلر را زیر پل بینی، روی چانه، وسط پیشانی و در مثلث کوچک بالای لب بالایی خود بزنید.

مرحله 4: پنکک

اکنون زمان آن رسیده است که بافت پوست صورت خود را نرم و مات کنید. برای این کار می توانید از کرم پودر یا پنکک استفاده کنید. اگر پوست شما چرب است، بهتر است محصولات کنترل کننده چربی یا بدون چربی را انتخاب کنید، اگر پوست خشکی دارید، محصولات آبرسان نیز مناسب هستند.

پودری که در این مرحله استفاده می شود، قسمت اصلی آرایش پوست است، پس در انتخاب رنگ بسیار دقت کنید. بهتر است کرم را با برس یا اسفنج مرطوب روی صورت بمالید.

مرحله پنجم: هایلایتر و کانتور

وقتی پودر میزنید تمام صورت شما یک رنگ و یکدست می شود. حرفه ای ترین قسمت آرایش صورت در این مرحله از آموزش میکاپ روزانه انجام می شود چرا که کانتورینگ و استفاده از هایلایتر در این قسمت می تواند به چهره شما عمق و زیبایی ببخشد.

هایلایترهای کرم و پودری اغلب برای کانتور صورت با برس مناسب (اندازه متوسط ​​و دامنه زاویه دار) استفاده می شود. هایلایت های رنگ روشن برای برجسته کردن لب ها، گونه ها و سایر قسمت ها استفاده می شود، در حالی که هایلایت های رنگ تیره برای برجسته کردن پیشانی، چانه، گونه ها، بینی و سایر قسمت ها استفاده می شود.

اگرچه هایلایت و کانتورینگ عملکردهای مشابهی دارند، اما اثرات آنها کاملاً برعکس است. انتخاب رنگ هایلایت و کانتور مناسب نقش مهمی در ظاهری طبیعی دارد. بر خلاف هایلایتر، رنگ های مورد استفاده برای کانتورینگ باید مات و تیره باشد. رنگ کانتور بر اساس رنگ پوست شما انتخاب می شود. مناطقی که نیاز به فرم دهی دارند عموما زیر استخوان گونه، دو طرف بینی، زیر خط فک و اطراف پیشانی است.

مرحله 6: رژگونه

کم کم آرایش صورت شکل گرفته است. در این مرحله از آموزش میکاپ روزانه باید رنگ رژگونه خود را انتخاب کنید که معمولا بر اساس تم رنگی آرایش و تن پوستتان انجام می شود. به خاطر داشته باشید که برای رژگونه زدن از برس مخصوص استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده زیاد از رژگونه می تواند آرایش شما را غیر طبیعی و زشت نشان دهد. رژگونه باید نرم، صاف و کمی متفاوت از بقیه قسمت های صورت شما باشد.

نوع رژگونه می تواند شکل صورت شما را به خوبی نشان دهد. با کمک رژگونه می توانید صورت خود را کشیده، گرد، مربع یا مثلث کنید. البته این کار باید هدفمند و هماهنگ با کانتور انجام شود. برای انجام این کار، باید انواع اشکال صورت و نحوه استفاده از آرایش را بدانید.

مرحله هفتم: ابرو

ابروهای طبیعی در حال حاضر محبوبیت بیشتری دارند اگر ابروهای خوبی دارید، توصیه می شود زیاده روی نکنید.برای داشتن ظاهری بهتر، از سایه ابرو، مداد ابرو و ژل ابرو استفاده کنید. به یاد داشته باشید، هر آرایشی که برای این کار انتخاب می کنید باید همرنگ ابروهای شما باشد. زمانی که معمولاً آرایش ابرو انجام می شود، ابروها به سمت بالا شانه می شوند (این کار با ژل یا صابون ابرو انجام می شود) و سپس با مداد یا نشانگر، موهای ریز روی قسمت خالی ابرو (سر، هلال یا دم ابروها) کشیده می شوند.

مرحله 8: آرایش چشم

مراحل آرایش چشم شامل زیرسازی، سایه چشم، خط چشم، ریمل و خط چشم است. انتخاب رنگ سایه و مدل سایه باید بر اساس شکل و رنگ چشم باشد. با کمک سایه ها می توانید چشمان خود را بزرگتر و کشیده تر کنید. انتخاب رنگ سایه و همچنین ترکیب و فرم سایه یک آموزش تخصصی است که اگر در این زمینه مهارت ندارید باید آموزش میکاپ روزانه دخترانه را بیاموزید.

خط چشم نیز باید بر اساس فرم چشم و سبک آرایش صورت شما انتخاب شود. خط چشم می تواند بلند، کوتاه، شکل یا طبیعی باشد. بهترین و طبیعی ترین راه برای کشیدن خط چشم، تیره کردن مژه ها است. اما اگر قصد دارید آرایشی رسمی و حرفه ای داشته باشید، باید انواع مدل های خط چشم و سازگاری آن ها با فرم چشم را بشناسید. یکی دیگر از محصولات آرایشی پرکاربرد در آرایش چشم، ریمل است. ریمل می تواند مژه ها را بلندتر، برجسته تر و تیره تر کند. بهتر است قبل از زدن ریمل از فرمول استفاده کنید. نوع ریملی که انتخاب می کنید بستگی به استفاده مورد نظر شما دارد. به عنوان مثال، شما باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید مژه های شما پرپشت تر، بلندتر یا فرم دار باشند؟

در این مرحله از آموزش میکاپ روزانه می توانید به جای ریمل از مژه مصنوعی نیز استفاده کنید. بهتر است مژه های طبیعی را انتخاب کنید. در ضمن برای طبیعی شدن بعد از چسباندن مژه ها باید یک دایره کامل ریمل روی مژه ها بزنید.

مرحله 9: آرایش لب

در آستانه ورود به آخرین مراحل آرایش روزانه صورت هستیم. بهتر است در این مرحله لب های خود را زیرسازی کنید. برای این منظور توصیه می کنیم از یک اسکراب لب مناسب برای از بین بردن کوتیکول ها و پوست اضافی استفاده کنید. سپس با کمک بالم لب، چربی و رطوبت مناسبی را برای لب هایتان فراهم کنید. این به افزایش طول عمر رژ لب شما کمک می کند.

سپس باید خط لب بزنید. انتخاب خط لب باید با رنگ رژلب هماهنگ باشد. شما باید خط لب خود را دقیقا روی خط لب بکشید. هرگز از خط لب در خارج از ناحیه لب استفاده نکنید زیرا می تواند جلوه ای غیر طبیعی و ناخوشایند به لب های شما بدهد.

حالا نوبت به زدن رژ لب رسیده است. رنگ رژ لبی که انتخاب می کنید باید کاملا با سبک آرایش شما مطابقت داشته باشد. در آرایش های سبک و آرایش روزمره، استفاده از رژ لبی که با رنگ پوست شما همخوانی دارد، رایج است. اما در آرایش رسمی و حرفه ای رنگ رژ لب باید بر اساس رنگ سایه و تم آرایش صورت انتخاب شود.

آرایش لب

با سبک های مختلف آرایش صورت آشنا شوید و مدل مناسب را پیدا کنید

در آموزش میکاپ روزانه از لوازم آرایشی و آرایش صورت استفاده کنید تا چهره خود را جذاب تر کنید و لک ها را بپوشانید. با توجه به شخصیت، روحیه درونی، ظاهر سبک، سلیقه، مکان و حتی زمان می توانید از سبک های مختلف آرایش صورت استفاده کنید تا چهره خود را جذاب تر کنید.

انواع میکاپ بانوان

آرایش به معنی رنگ و لعاب بخشیدن صورت و پنهان کردن عیوب صورت است. به فردی که صورت شما را آرایش می کند، میکاپ آرتیست می گویند. میکاپ آرتیست ها درست مثل ما آرایشگر ها هستند، اما تمرکز بیشتری دارند! ! ! انواع مختلفی از آرایش صورت برای خانم ها وجود دارد که هر کدام اصول خاص خود را دارند. انواع میکاپ بانوان را با آموزشگاه آرایشگری محمودی بهترین آموزشگاه آرایشگری بانوان بیاموزید:

سبک اروپایی:

امروزه سبک لایت یا اروپایی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است و اکثر خانم ها و عروس خانم ها به این نوع میکاپ روزانه جدید علاقه مند هستند. در شرایط عادی، زیر نور آرایش، آرایش اصلا لکه نمی‌کند. رژ لب های استفاده شده در این نوع آرایش همیشه در طیف سایه های مات و تیره قرار دارند. برای آرایش چشم، از رنگ دودی یا سایه های مختلف قهوه ای برای هماهنگی با مژه ها و کمی ریمل استفاده کنید. رنگ زیادی روی صورت استفاده نمی شود. هدف؛ پوشاندن عیوب صورت و ایجاد زیبایی و هماهنگی است.

سبک کلاسیک:

سبک های کلاسیک قدیمی ترین و شیک ترین در بین انواع آرایش و آموزش میکاپ روزانه هستند. در آرایش کلاسیک، آرایش چشم و آرایش لب با هم ارتباط مستقیم دارند، بنابراین اگر آرایش لب سنگین و رنگ لب‌ها روشن است، آرایش چشم باید روشن‌تر باشد و برعکس.

در این ظاهر، رنگ رژ لب معمولا قرمز یا قرمز تیره است. رنگ سایه چشم ملایم تر است. استفاده از خط چشم مشکی در آرایش کلاسیک بسیار رایج است.

سبک شرقی:

در سبک های آرایشی شرقی استفاده از رنگ های شاد و رنگ های روشن بر روی چشم ها و لب ها بدون محدودیت مجاز است. این آرایش با استفاده از رنگ های گرم و متنوع مشخص می شود. رنگ هایی مانند: قرمز، سرخ آبی، بنفش و غیره.

سبک عربی:

آرایش سبک عربی بسیار غلیظ است و عموما از رنگ های گرم و تیره استفاده می کند. به این نوع آرایش، آرایش سنگین می گویند و در پایان کار، تفاوت زیادی در ظاهر فرد ایجاد می کند.

برجسته کردن لب ها و گونه ها در سبک عربی بسیار مهم است. برای این کار از کانسیلر و خط لب تیره استفاده کنید تا سایه های روشن تری ایجاد کنید.

سبک هالیوود:

بسیار شبیه به سبک اروپایی است.

یکی از ویژگی های بارز سبک هالیوود، حفظ چهره در حالت طبیعی است. تضاد خاصی بین چشم ها و لب ها در این میکاپ ظاهر دیده می شود.

سبک لبنانی:

آرایش لبنانی با زیرسازی سنگین و چرب شروع می شود.  سایه چشم مورد استفاده در سبک لبنانی معمولا تیره است. خط چشم به سبک لبنانی باید به حالت گربه ای باشد و زیر چشم کشیده شود.

در نهایت آرایش چشم را با مژه های ضخیم مصنوعی کامل کنید.

سبک خلیجی:

در سبک خلیجی از رنگ های تیره برای آرایش چشم استفاده می شود.خط چشم بلند و تزیین چشم در سبک خلیجی رایج است.  علاوه بر این، مژه های مصنوعی پر پشت نیز نقش مهمی در این سبک آرایش ایفا می کنند.

لازم به ذکر است که در آموزش میکاپ روزانه استفاده از رنگ های مختلف رژ لب و رژگونه محدودیتی ندارد.

انواع میکاپ بانوان

آرایش مصری:

چشم ها مهمترین موضوع در آرایش مصری هستند. با کشیدن یک خط مستقیم خط چشم موازی در بالا و پایین چشم شروع کنید و تا بند انگشتان درست در پشت انتهای پلک ادامه دهید.

علاوه بر این، رنگ های برنزی، طلایی و بژ نیز در آرایش مصری رایج است.

مانند سایر هنرها و فرهنگ ها، آرایش از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است.  با این حال، این تفاوت ها هیچ محدودیتی ایجاد نمی کند. به عنوان یک بانوی شرقی، می توانید برای فرم صورت خود سبک هایی غیر از شرقی را انتخاب کنید.

در آموزش میکاپ روزانه برای رسیدن به یک آرایش کامل و ابتدایی به ابزارهای مختلفی نیاز دارید.

در نتیجه

در این مقاله سعی کردیم سبک های مختلف آرایش صورت و تاثیرات آن ها را بر روی صورت برای شما شرح دهیم. امیدوارم پس از مطالعه این مقاله با انواع آموزش میکاپ روزانه آشنا شده و بتوانید با توجه به فرم صورت خود سبک آرایش مناسبی را انتخاب کنید.

اگر می خواهید آرایشی زیبا و ماندگار داشته باشید باید مراحل آرایش را از صفر تا صد طی کنید.در طی این مراحل، بسته به هدف آرایش خود می توانید برخی از لوازم جانبی و لوازم آرایش را پاک کنید، اما در کل، این مراحل به شما کمک می کند تا ظاهری بی عیب و نقص داشته باشید. آموزشگاه آرایشگری محمودی در این مقاله سعی نمود شما را با مراحل انجام آرایش آشنا کند تا ظاهری بی نقص و حرفه ای داشته باشید.

میکاپ روزانه نچرال می تواند به ما کمک کند تا با اعتماد به نفس به نظر برسیم و بهترین حالت را داشته باشیم. با رعایت نکات مهمی مانند پاکسازی و آماده سازی پوست، استفاده از محصولات مناسب و توجه به جزئیاتی مانند سایه چشم، خط چشم و رژگونه می توانیم ظاهری طبیعی زیبا به خود بدهیم. همچنین، به یاد داشته باشید که استفاده از تکنیک هایی مانند کرم پودر، پودر گریم و اسپری تثبیت کننده برای مراقبت از پوست و ماندگاری بیشتر آرایش بسیار مهم است. فراموش نکنید که ارایش روزانه شیک و خیره کننده باید به طور هماهنگ با سبک و شخصیت شما هماهنگ باشد. امیدواریم این مقاله به شما در درک صحیح و به کارگیری تکنیک های آرایش روزمره کمک کرده باشد.