انواع لایت و رنگ مو | اسم های مختلف رنگ مو و تفاوت های آن ها

انواع لایت و رنگ مو | اسم های مختلف رنگ مو و تفاوت های آن ها : مو، فرم و رنگ به عنوان یکی از مهمترین عناصر زیبایی صورت، نقش بسزایی در جذابیت چهره ما دارد. در سال های اخیر وجود رنگ های مختلف مو و استفاده از رنگ موهای روشن با کمک موادی مانند دکلره، این جذابیت را چندین برابر کرده است.

با ترکیب و استفاده از روش های مختلف برای ساخت ترکیب رنگ مو، مدل های مختلفی از لایه های رنگ مو ایجاد می شود که با استفاده از هر کدام می توانید زیبایی منحصر به فردی به مو و صورت خود ببخشید.

 

رنگ مو چیست؟

رنگ مو استفاده از مواد طبیعی یا مصنوعی برای تغییر رنگ مو است. در گذشته بیشتر برای پوشاندن موهای سفید استفاده می شد. امروزه به دلیل وجود انواع مش و روشن رنگ مو، خانم ها و آقایان بیشتر از این تکنیک برای زیباتر، متنوع تر و به روز بودن استفاده می کنند.

تفاوت مش با لایت رنگ مو چیست؟

شاید دانستن تفاوت بین مش و لایت موی روشن برای شما کمی سخت باشد. در این بخش قصد داریم در مورد تفاوت این دو صحبت کنیم. باید بگوییم که در مش معمولا تفاوت رنگ زمینه مو با مش ایجاد شده مشخص است. مش‌ها یا درشت و یا ریز هستند.

تکنیک مش یا با کلاه یا با فویل انجام می شود. در هر دو روش، خط دکلره که برای رنگ کردن یا روشن کردن مو استفاده می شود، روی مو مشخص می شود. اما برای انجام نور، مو به بخش های نازک تقسیم می شود.

 

خط دکلره در نور رنگ مو مشخص نیست برای این منظور از کلاه های رنگی استفاده می شود. کلاهی استفاده می شود که سوراخ های آن نزدیک به هم و کوچک باشد. تارهای مو از کلاه نزدیک به هم بیرون کشیده می شوند و سپس دکلره می شوند. توجه داشته باشید که پایه دکلره نباید خیلی سبک باشد.

با استفاده از دکو‌کِرِم هم می‌توان موهای خود را به پایه دلخواه رساند. دکو‌کرم، دکلره‌ای بی‌ضررتر است. با خواندن مقاله‌ی دکو‌کرم و دکلره‌ای بی‌ضرر می‌توانید از نحوه‌ی استفاده و عملکرد آن مطلع شوید.

انواع موهای روشن

موهای روشن دارای مدل ها، رنگ ها و تکنیک های مختلفی هستند. هر نور ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. در زیر تعدادی از پرکاربردترین تکنیک های رنگ مو روشن را معرفی می کنیم.

هایلایت (High-light)

هایلایت تکنیکی است که در آن قسمت هایی از مو روشن تر از رنگ موی اصلی شما می شود. به عنوان مثال، اگر موهای شما قهوه ای است، برای تقویت موهای شما از هایلایت های قهوه ای روشن یا حتی بلوند استفاده می شود. نور رنگ مو در این تکنیک معمولا از ریشه مو (یا نزدیک به آن) شروع می شود.

در گذشته از فویل برای جدا کردن و هایلایت مو استفاده می شد. اما در سال های اخیر تارهای نازک مو به صورت دستی و نامنظم برداشته می شوند و روی آن تارها هایلایت می شوند. با این کار موهای شما طبیعی تر و زیباتر به نظر می رسند این روش معمولا برای کسانی که پایه یا رنگ موی تیره تری دارند جذابیت بیشتری دارد.

 

لو‌لایت (Low-light)

در آموزش آرایشگری لولایت نوع دیگری از نور رنگ مو است لولایت دقیقا برعکس هایلایت است. در این تکنیک از رنگ های تیره برای ایجاد سایه روی موها استفاده می شود. این کار علاوه بر زیبایی باعث می شود موها طبیعی تر به نظر برسند. لولایت با افزایش سن یا ظاهر شدن موهای سفید بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

لولایت با تیره‌کردن قسمت‌هایی از مو کمک می‌کند تا موهای سفید کمتر دیده شوند. امروزه تمایل به این تکنیک به دلیل پوشاندن موهای سفید چه در بین خانم ها و چه آقایان افزایش یافته است.

برای روشن شدن مو بهتر است از کلاه مخصوص مش استفاده کنید. موهای بیرون کلاه با رنگ تیره پوشیده شده است. این باعث می شود موهای سفید کمتر دیده شوند.

 

انجام لولایت برای پوشاندن سفیدی موها بسیار طبیعی تر از استفاده از رنگ مشکی پر کلاغی است. علاوه بر کسانی که موی سفید دارند، افرادی که رنگ موهای روشنی هم دارند می‌توانند از این تکنیک استفاده کنند تا ظاهری متفاوت با همیشه داشته باشند.

اگر می خواهید با انجام لولایت موهای سفید خود را با ظاهری طبیعی بپوشانید بهتر است مهم ترین تکنیک های رنگ موی لولایت را مطالعه کنید. با خواندن این مقاله می توانید موهای خود را حتی در خانه روشن کنید.

موی‌ لایت (Movie-light)

مووی‌ لایت یک تکنیک جدید برای کسانی است که به رنگ موهای طیفی و فانتزی علاقه دارند. در این روش یک لایه از مو برداشته می شود. معمولاً لایه زیرین مو انتخاب می شود و قسمت بالای مو با رنگ ثابت پوشانده می شود.

لایه موی انتخاب شده دکلره شده و به پایه مورد نظر آورده می شود سپس ترکیب رنگ رنگین کمان روی این لایه دکلره اعمال می شود. این تکنیک یکی از لایه های رنگ موی فانتزی، رنگارنگ و جذاب است. برای تمام یا یک لایه مو قابل استفاده است.

 

سان‌ لایت (Sun-light)

همانطور که از کلمه Sun (به معنی خورشید) مشخص است، در این نور رنگ مو، یک کره به رنگ روشن در مرکز مو قرار می گیرد. به این ترتیب مرکز سر و قسمت ریشه مو یک دایره نارنجی یا زرد روشن ایجاد می کند.

این کار معمولا باید با کمک دکلره انجام شود. قسمت های پایینی این مرکز تیره تر خواهد بود. گاهی برخی از کارشناسان رنگ مو ایجاد چند تکه بلوند روشن و براق در پس زمینه موهای روشن را نور خورشید نیز می گویند. این بدان معنی است که در رنگ موی روشن، چند تکه مش یا نور بسیار روشن تر ایجاد می کند.

ویو‌ لایت (Wave-light)

در این روش ابتدا رنگ مو روشن تمام موها را می پوشاند. همچنین می توانید با کمک دستگاه موج موهای خود را فر کنید. سپس انتهای مو تا یک پایه روشن سفید می شود. پس از آن، تمام موها به طور مساوی رنگ می شوند. این یک سایه روشن زیبا روی مو ایجاد می کند. به دلیل وز شدن (یا نمای) مو، این زیبایی بیشتر می شود.

توجه داشته باشید که ایجاد رنگ های روشن و هایلایت بدون کمک دکلره امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین تهیه دکلره باکیفیت یکی از اولویت های داشتن نور رنگ موی جذاب می باشد.

 

هاف‌ لایت (Half-light)

یکی از انواع نور رنگ مو هافلایت است. همانطور که از کلمه Half (به معنای نصف یا نیمه) مشخص است، مو به دو قسمت تقسیم می شود هر قسمت از مو رنگ متفاوتی دارد در این تکنیک می توانیم موها را به دو قسمت تقسیم کنیم.

روش دیگر این است که می توانیم طول موها را به دو قسمت تقسیم کنیم، یک قسمت تیره و قسمت دیگر روشن. اگر موها مثل (مدل قارچی یا جادوگر) کوتاه بود، زیر موها را در قسمت تیره گردن و قسمت روشن چتر بالای سر را رنگ می کنیم و یا بالعکس.

در برخی موارد تار مو را بین پنج تا هفت سانت روشن می کنیم و بقیه موها را روشن می کنیم. در این روش تفاوت رنگ تیره و روشن باید حداقل چهار تا پنج درجه باشد تا در همان لحظه اول تفاوت رنگ بین دو نیمه قابل مشاهده باشد.

 

وی‌لایت (Violet-light)

بنفش از کلمه Violet به معنای بنفش گرفته شده است. یعنی رنگ های روشن با طیفی از رنگ های بنفش، شرابی و گیلاسی روی مو ایجاد می شود. با توجه به ترند رنگ بنفش امسال، این رنگ موی روشن را می توان جزو گزینه های شما برای داشتن موهایی جذاب و خیره کننده قرار داد.

 

آمبره (Ombre)

در این روش رنگ مو از تیره شروع می شود و هر چه روشن تر به ساقه مو می رویم. یعنی ریشه مو تیره ترین طیف رنگ مورد نظر را دارد.

نوک مو روشن ترین طیف رنگی مورد نظر را خواهد داشت. در این روش باید ته مو با دکلره به پایه برسد تا رنگ روشنی بگیرد. موها پس از اتمام کار حالت دو رنگ به خود می گیرند که بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

آمبره یکی از روش‌های زیبای لایت رنگ مو است. رنگ آمبره بژ یک تکنیک بی‌نظیر است. با مطالعه این مقاله از مجله اینترنتی مو تن رو می‌توانید لایت آمبره زیبایی روی موهای خود اجرا کنید.

 

سامبره (Sombre)

در رنگ مو سامبر روشن، مانند کهربایی، مو از تیره ترین به روشن ترین رنگ تغییر می کند. با این تفاوت که این تغییر رنگ بسیار ملایم است و از رنگ های بیشتری استفاده می کند. رنگ مو به تدریج از ریشه به سمت پایین تغییر می کند.

 

سخن پایانی:

با توجه به اهمیت رنگ و مدل مو در زیباسازی صورت، در این مطلب چند تکنیک رنگ موی روشن را به شما معرفی کرده ایم این نورهای جذاب عبارت بودند از: High-light, low-light, movie-light, sun-light, violet-light, half-light, wave-light, Ombre, Sumbre

با دانستن تفاوت هر یک از این لایه های رنگ مو، می توانید انتخاب درستی داشته باشید تا موهای خود را جذاب تر و همیشه درخشان کنید. اگر تجربه ای در مورد انواع موهای روشن دارید یا سوالی در مورد این موضوع دارید خوشحال می شویم آن را در قسمت نظرات با ما و دیگران در میان بگذارید.

سوالات متداول در مورد لایت رنگ مو

تفاوت مش و لایت چیست؟

در مش، تارهای مو به قطعات منظم جدا شده و خط دکلره مشخص می شود.

در لایت این دسته‌ها به صورت نامنظم انتخاب شده و جلوه طبیعی‌تری به مو می‌بخشد.

تفاوت بین هایلایت و لو‌لایت چیست؟

در هایلایت، قسمت هایی از مو روشن می شود و معمولاً روی موهای تیره استفاده می شود.

از لولایت برای پوشاندن طبیعی‌ترموهای سفید نیز استفاده می‌شود.

تفاوت آمبره و سامبره چیست؟

آمبره و سامبره هر دو تکنیکی است که در آن مو از تیره‌ترین حالت شروع و به روشن‌ترین حالت می‌رسد. با این تفاوت که در سامبره مو به تدریج و آرام آرام روشن شده و از طیف رنگی بیشتری استفاده می‌شود.

انواع لایت رنگ مو کدامند؟

هایلایت، لولایت، مووی لایت، سان لایت، ویو لایت، هاف لایت، وی لایت، آمبره و سامبره انواع لایت رنگ مو هستند.