آموزش میکاپ چشم پف دار + نکات مهم 2024

آموزش میکاپ چشم پف دار

آموزش میکاپ چشم پف دار صحیح و اصولی نقش بسزایی در افزایش زیبایی چهره و بالا بردن سطح اعتماد به نفس افراد دارد. به یاد داشته باشید که راهنمای خرید لوازم آرایش اولین قدم برای شروع آموزش آرایشگری است. ممکن است چشمان شما پف دار و پلک هایتان افتاده باشد. در این صورت حتما باید از سبک آرایش و ترفند های آرایش ویژه برای چشم های پف کرده و پلک افتاده استفاده کنید. به این ترتیب زیباترین فرم صورت خود را به دست خواهید آورد و ظاهری جذاب و گیرا خواهید داشت. در این مقاله از آموزشگاه آرایشگری محمودی می خواهیم چند ترفند آرایشی برای پف چشم و افتادگی پلک را با هم مرور کنیم. رعایت این تکنیک آموزش میکاپ در زیباتر شدن چشم های پف کرده بسیار موثر خواهد بود و توصیه می کنیم حتما این روش ها را بررسی کنید.

فهرست مطالب

چگونه بفهمیم پلک هایمان افتاده است؟

علامت اصلی افتادگی پلک این است که پلک بالایی یک یا حتی هر دو چشم در وضعیت طبیعی خود قرار ندارد و به نظر می رسد که افتاده است. برای تشخیص افتادگی پلک کافی است مستقیم به آینه نگاه کنید. بنابراین وقتی در آینه به چشمان خود نگاه می کنید، قسمتی از دایره رنگی داخل چشم باید کاملا نمایان باشد و توسط پلک پوشانده نشود.

تکنیک های آرایش چشم پف دار عروس

چگونه با آرایش پف بالای چشم را از بین ببریم؟ در اینجا چند ترفند آرایش چشم پف دار عروس و پلک های افتاده آورده شده است و اگر به دنبال نکات میکاپ چشم پف دار هستید، این نکات را دنبال کنید:

برای آموزش میکاپ چشم پف دار از پرایمر روی پلک استفاده کنید

وظیفه اصلی پرایمر ایجاد یک پایه صاف و مات بر روی پوست دور چشم است که به راحتی سایه ها را جذب کرده و ماندگاری را فراهم می کند. این محصول علاوه بر افزایش ماندگاری آرایش، رنگ ها را بیشتر برجسته می کند. با استفاده از این ترفند آرایش چشم پف دار و پلک افتاده، سایه ها یکنواخت تر و شفاف تر نشان داده می شوند.

آموزش میکاپ چشم پف دار با کرم دور چشم

قبل از آرایش، از کرم یا ژل دور چشم که برای کاهش پف و سفت کردن دور چشم طراحی شده است استفاده کنید و به آرامی دور چشم را ماساژ دهید. این می تواند به کاهش تورم و ایجاد یک سطح صاف برای آرایش کمک کند. حتما از کرم یا ژل مناسب و با کیفیت برای دور چشم استفاده کنید تا تاثیر آن بسیار بیشتر باشد. در تکنیک آرایش افتادگی پلک استفاده از کرم دور چشم بسیار موثر است که در مدت کوتاهی پف دور چشم را کاهش می دهد.

استفاده از کرم دور چشم می تواند گامی مفید در مراقبت از پوست شما باشد و همچنین پف دور چشم را کاهش دهد. در این  آموزش میکاپ چشم پف دار یک راهنمای ساده برای استفاده موثر از کرم دور چشم آورده شده است:

  • پاکسازی: در ادامه آموزش آرایش صورت در خانه، با تمیز کردن صورت خود شروع کنید تا هرگونه باقیمانده آرایش یا آلودگی اطراف چشم را پاک کنید. از یک پاک کننده ملایم مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید و قبل از اقدام از تمیز و خشک بودن ناحیه چشم اطمینان حاصل کنید
  • مقدار: مقدار کمی از کرم دور چشم را به اندازه یک نخود روی نوک انگشت خود قرار دهید.
  • محل قرارگیری: کرم دور چشم را به آرامی در امتداد استخوان اربیتال که ناحیه اطراف حدقه چشم است بمالید. از زدن کرم به طور مستقیم روی پلک ها یا خیلی نزدیک به خط مژه خودداری کنید.
  • کرم را بمالید و ضربه بزنید: با انگشت حلقه یا انگشت کوچک خود (چون فشار کمتری وارد می کنند)، کرم دور چشم را به آرامی به پوست آسیب دیده بزنید. پوست اطراف چشم ظریف است. بنابراین از مالش یا کشیدن شدید خودداری کنید.
  • جهت: هنگام استفاده از کرم دور چشم، معمولاً توصیه می شود به سمت بیرون بروید و از گوشه داخلی چشم به گوشه بیرونی حرکت کنید. این تکنیک می تواند به افزایش تخلیه لنفاوی و کاهش تورم کمک کند.
  • جذب: چند دقیقه صبر کنید تا پوست کاملا کرم دور چشم را جذب کند. این به مواد فعال موجود در کرم فرصتی برای نفوذ و موثر بودن می دهد.

در آموزش میکاپ چشم پف دار به یاد داشته باشید، هنگام استفاده از کرم دور چشم، قوام مهم است. استفاده منظم و طولانی مدت می تواند به رفع مشکلاتی مانند خشکی، خطوط ریز و سیاهی دور چشم و البته پف چشم قبل از آرایش کمک کند.

آموزش میکاپ چشم پف دار با کرم دور چشم

از ماسک چشم خنک کننده یا کمپرس سرد استفاده کنید

چند ترفند آرایشی دیگر برای چشم های پف کرده و افتادگی پلک استفاده از ماسک خنک کننده است. قبل از آرایش کردن برای افتادگی پلک، ماسک چشم خنک کننده یا کمپرس سرد را روی چشمان خود بگذارید. دمای سرد می تواند به انقباض عروق خونی و کاهش پف چشم کمک کند. به طور کلی استفاده از ماسک خنک کننده یا کمپرس سرد دور چشم باعث کاهش پف و تورم می شود. حتما از ماسک خنک کننده استفاده کنید اما طوری باشد که روی چشم شما اثر نگذارد و باعث تحریک چشم و ایجاد ناراحتی در آنها نشود.

ابرو را هایلایت کنید

استفاده از هایلایتر به وضوح خط بین چشم و ابرو را می کشد و این عمل جذابیت بیشتری به چشم های پف کرده می دهد. با هایلایت کردن استخوان ابرو، استخوان ابرو و پشت پلک شما بلند می شود و چشمان شما بازتر به نظر می رسد. این یک ترفند آرایشی برای چشم های پف کرده است. علاوه بر این، مژه ها را می توان برای چشم های پف کرده استفاده کرد.

از کانسیلر استفاده کنید

برای آموزش میکاپ چشم پف دار، کانسیلری سبک و کرمی متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید. به آرامی روی ناحیه زیر چشم و با تمرکز بر گوشه های داخلی و هر ناحیه تیره یا پف کرده بمالید. به آرامی با انگشت حلقه خود ضربه بزنید تا ظاهری طبیعی داشته باشید.

یک چین جدید پشت پلک ایجاد کنید

چشم هایی که دارای پلک های افتاده هستند، چین خوردگی در پشت پلک ها پنهان می شود. به همین دلیل، ترفند آرایش چشم با افتادگی پلک، ایجاد یک چین جدید در پشت پلک است. کانسیلر را بالای چین طبیعی بمالید تا با فرم چشمان شما هماهنگ باشد.

اطراف چشم را با هایلایتر روشن کنید

استفاده از هایلایتر مناسب در آرایش چشم مناسب برای افتادگی و پف پلک کاربرد خوبی دارد. برای بلند کردن پلک های افتاده و بلند کردن چشم هایتان، یک سایه چشم براق و درخشان یا هایلایتر روی گوشه های داخلی و استخوان ابرو بزنید. این روش استفاده از هایلایتر باعث رفع افتادگی و پف چشم شما می شود و جلوه بهتری می دهد.

خط چشم برای چشم های پف دار و افتاده

نحوه کشیدن خط چشم برای چشم های پف دار و افتاده بسیار مهم است و بهتر است از خط چشم در داخل چشم استفاده نکنید. خط چشم برای افتادگی پلک ترجیحا دنباله دار یا به عبارتی بالدار است. یک خط چشم بالدار بکشید تا پلک های خود را بلندتر نشان دهید. با یک خط نازک نزدیک خط مژه شروع کنید و به تدریج آن را به سمت گوشه بیرونی ضخیم کنید و به آرامی به سمت بالا بکشید. این کار به شما در رفع پف و افتادگی پلک کمک زیادی می کند.

یک خط چشم زاویه دار بکشید

برای آموزش میکاپ چشم پف دار، بهتر است خط چشم زاویه دار را برای پلک های افتاده و پف کرده امتحان کنید. این تکنیک آرایش به پلک های پف کرده شما ابعاد بیشتری می بخشد. با کشیدن خط چشم به صورت زاویه دار، چشم ها بزرگتر و بازتر به نظر می رسند. این عمل به تاکید بر جزئیات چشم کمک می کند.

مژه برای چشم های پف کرده: مژه های خود را فر کنید و از فر مژه استفاده کنید

با استفاده از فر مژه، مژه های خود را به آرامی فر کنید تا چشمان شما باز شود و ظاهری برجسته تر ایجاد کنید. برای افزایش حجم و تقویت فر مژه ها بهتر است از ریمل روی فر مژه استفاده کنید. در واقع، آرایش استاندارد برای افتادگی پلک این است که حتما مژه ها را به سمت بالا بلند کنید تا چشم ها بازتر به نظر برسند و اثر افتادگی کمتر دیده شود.

سایه چشم برای چشم های پف کرده

نحوه سایه زدن چشم و پشت پلک یکی از مهم ترین قسمت های آموزش میکاپ چشم پف دار شماست که دانستن ترفند های آن می تواند نقش بسزایی در زیبایی چشم و آرایش شما داشته باشد. این تکنیک در آموزشگاه آرایشگری محمودی به هنرجویان عزیز آموزش داده می شود.

تا حد امکان فقط از یک سایه مات استفاده کنید

ترفند آرایش چشم های پف کرده و افتادگی پلک استفاده از سایه چشم مات است. آن را بالای چین طبیعی پلک بمالید. این عمل بیشتر پشت پلک شما را برجسته می کند. سپس می توانید آن را به عقب پخش کنید. این تکنیک چشمان شما را بازتر می کند.

از سایه چشم قهوه ای برای پنهان کردن افتادگی پلک استفاده می شود

سایه چشم قهوه ای معمولاً به عنوان یک ترفند آرایشی در آموزش میکاپ روزانه برای چشم های پف کرده و افتادگی پلک استفاده می شود. این رنگ سایه با ایجاد عمق در ناحیه پلک می تواند از افتادگی پلک ها بکاهد و زیبایی بیشتری به چشم ها ببخشد. این رنگ با توجه به رنگ پوست و فرم چشم بهترین تاثیر را در پنهان کردن علائم افتادگی پلک دارد.

استفاده از سایه تیره در گوشه بیرونی چشم را فراموش نکنید!

گوشه بیرونی چشم بخش مهمی از آرایش پلک پف کرده است که تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت آن دارد. استفاده از سایه تیره در این ناحیه باعث بلندتر نشان دادن چشم ها می شود. این تکنیک به دلیل تیرگی که به چشم‌ ها می ‌افزاید، می ‌تواند افتادگی پلک را کمتر نمایان کند و جلوه‌ ای متفاوت به زیبایی چشم‌ های شما بدهد.

استفاده از رنگ سایه روشن و درخشان در قسمت داخلی چشم مفید است!

با قرار دادن هایلایتر در گوشه داخلی چشم، نور روی آن نقطه متمرکز شده و این ناحیه را روشن تر می کند. این ترفند آرایشی برای چشم های پف کرده و پلک های افتاده نه تنها نور طبیعی و قوی تری به پلک های افتاده و پف کرده می دهد. در عوض، تنظیم نور و سایه را در این نقطه بهبود می بخشد.

مدل ابرو برای چشم های پف کرده

ابروها همچنین نقش مهمی در آرایش چشم های پف کرده و افتادگی پلک دارند. آشنایی با مدل های ابرو و آموزش میکاپ چشم پف دار می تواند برای زیباتر شدن چشم ها موثر باشد:

پرکردن ابرو نقش مهمی در پنهان کردن افتادگی پلک دارد

پرکردن ابروها یکی از اقدامات کلیدی در آرایش چشم است که نقش بسیار مهمی در پنهان کردن افتادگی پلک دارد. علائم افتادگی پلک ابروهای پر به دلیل ساختار صحیح می توانند چشم ها را به گونه ای برجسته کنند که افتادگی پلک کمتر دیده شود.

برای جلوگیری از پف کردن از لوازم آرایشی ضد آب استفاده کنید

استفاده از لوازم آرایشی ضد آب با فرمولاسیون ضد آب به ایجاد یک لایه محافظ روی پوست اطراف چشم کمک می کند. این لایه از جذب بیش از حد رطوبت از پوست دور چشم جلوگیری می کند. استفاده از محصولات ضد آب می تواند پایداری و ماندگاری آرایش چشم پف کرده را در طول روز افزایش دهد. این یک ترفند آرایشی برای چشم های پف کرده و افتادگی پلک خواهد بود که در بهترین آموزشگاه آرایشگری بانوان انجام می شود.

نکات مهم کشیدن خط چشم افتادگی پلک

  • در آموزش میکاپ چشم پف دار از خط چشم ماژیکی یا مدادی با نوک ظریف استفاده کنید. خط چشم ضخیم باعث سنگینی پلک شما می شود.
  • خط چشم را درست بالای خط مژه بکشید. این کار باعث می ‌شود چشم‌ های شما پهن ‌تر و کشیده ‌تر به نظر برسند. خط چشم را خیلی ضخیم نکشید. زیرا خطوط پهن و پررنگ چشم ها را کوچکتر نشان می دهد.
  • از سایه چشم روشن استفاده کنید. سایه چشم روشن باعث می شود پلک شما بزرگتر و شاداب تر به نظر برسد. سایه های تیره باعث می شود که افتادگی پلک افتاده تر به نظر برسد. به همین دلیل بهتر است از سایه هایی با رنگ های تیره برای قسمت های بالایی و گوشه بیرونی پلک استفاده کنید. این نکته در آموزشگاه آرایشگری به هنرجو ها آموزش داده می شود.
  • از ریمل حجم دهنده استفاده کنید. ریمل حجم دهنده مژه های شما را پرپشت و بلندتر می کند و به زیبایی چشمان شما می افزاید.
  • زاویه خط چشم با افتادگی پلک بسیار مهم است. اگر می‌خواهید چشم‌هایتان برجسته باشد، بر خلاف خط چشم صاف، خط چشم را به سمت بالا به سمت دم ابرو بکشید. این تکنیک با زاویه 45 درجه بیشترین تأثیر را دارد.
  • – هنگام آرایش وسایل لازم برای رفع اشتباهات (میسلار واتر، گوش پاک کن و …) را در نزدیکی خود نگه دارید تا در صورت بروز اشتباه بتوانید سریع عمل کنید.

نکات مهم کشیدن خط چشم افتادگی پلک

بهترین مدل های خط چشم و آرایش چشم افتاده

اگر دچار افتادگی پلک هستید، حتما خط چشم خود را جدی بگیرید، به خصوص دنباله آن، چرا که خط چشم خوب و زیبا برای چشمانی که پلک افتاده دارند بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد و می تواند جلوه ای فوق العاده بدهد. در زیر به بررسی چند مدل خط چشم برای افتادگی پلک می پردازیم که در آموزشگاه آرایشگری محمودی آموزش داده می شود.

خط چشم بالدار برای افتادگی پلک

خط چشم بالدار یکی از محبوب ترین و جذاب ترین انواع خط چشم است که می تواند به چشمان شما عمق و جذابیت بدهد. این نوع خط چشم برای همه فرم های چشم مناسب است اما برای پلک های افتاده یا چشم های ریز می تواند بسیار مناسب باشد. برای کشیدن این مدل خط چشم می توانید از یک خط چشم ضد آب که حاوی روغن های گیاهی فلورمار است استفاده کنید.

خط چشم روباهی برای افتادگی پلک

خط چشم روباهی یک خط چشم نازک و جمع شونده است که از شکل چشم روباه الهام گرفته شده و باعث می شود چشم کشیده و زاویه دار به نظر برسد. این خط چشم یک خط بلند و مایل با تاکید بر گوشه بیرونی چشم است که چشم ها را جذاب تر و چشمگیرتر می کند. این مدل خط چشم نازک است و از مرکز چشم حرکت می کند تا گوشه های داخلی و خارجی چشم ظاهر جذابی به خود بگیرد. همین مشکل این مدل خط چشم را برای افتادگی پلک مناسب می کند. خط چشم کوزه‌ ای حاوی روغن بادام شیرین می تواند گزینه خوبی برای ترسیم خط چشم های نازک و ظریف باشد.

خط چشم گربه برای پلک های افتاده

خط چشم گربه ای مدل کلاسیک و جذاب آرایش چشم است که برای انواع چشم های بادامی شکل، درشت، گرد و حتی افتاده قابل استفاده است و ظاهری مدرن و خاص به چشم ها می بخشد.

برای کشیدن خط چشم گربه ای ابتدا باید خط چشم را از قسمت داخلی چشم به سمت بیرونی ادامه دهید و تا اندازه و زاویه دلخواه ادامه دهید. سپس از گوشه بیرونی چشم خطی با زاویه دلخواه به سمت بیرون چشم بکشید و دو خط را تا رسیدن به هم ادامه دهید. البته فراموش نکنید که در آموزش میکاپ چشم پف دار بهتر است خط چشم نازکتر باشد تا زیر پلک وارد نشده و کشیده نشود. همچنین می توانید از خط چشم روشن یا قهوه ای استفاده کنید تا چشمان خود را بزرگتر نشان دهید.

خط چشم گرافیکی برای افتادگی پلک

خط چشم گرافیکی یا خط چشم مدل دار یکی از پرطرفدارترین ترند های آرایش روز محسوب می شود و مورد علاقه خانم هایی است که به تنوع علاقه مند هستند. این خط چشم ها در واقع ترکیبی جذاب از خط چشم و سایه چشم هستند و می توانید هر طور که می خواهید با آنها بازی کنید. این نوع خط چشم برای چشم های کوچک و افتادگی پلک نیز مناسب است و مطمئنا می توانید ایده های گرافیکی زیبایی را انتخاب کنید. به عنوان مثال خط چشم را در گوشه داخلی چشم بکشید و آن را تا پلک های قسمت بیرونی امتداد دهید. همچنین می توانید از خط چشم های رنگی برای ایجاد ترکیبات شاد و زیبایی روی چشمان خود استفاده کنید.

کلام پایانی

در آموزش میکاپ چشم پف دار به یاد داشته باشید، این ترفند های زیبایی و آرایش چشم افتاده می توانند به کاهش ظاهر پلک های پف کرده و افتاده کمک کنند، اما مهم است که سلامت چشم را در اولویت قرار دهید و اگر پلک شما به شدت افتاده است، خواب کافی، آبرسانی و کاهش مصرف نمک نیز می تواند به کاهش پف چشم کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و داشتن آرایشی زیبا با همکاران ما در آموزشگاه آرایشگری محمودی تماس حاصل نمایید. با شرکت در دوره آموزش آرایشگری می توانید مدرک فنی حرفه ای میکاپ را دریافت نمایید.