انواع سایه چشم براساس ساختار و فرمول، رنگ و مدل

انواع سایه چشم براساس ساختار و فرمول، رنگ و مدل

چشم ها یکی از تاثیرگذارترین اجزای صورت ما هستند و نقش غیر قابل انکاری در زیبایی چهره ما دارند. از این رو انواع سایه چشم براساس ساختار و فرمول، رنگ و مدل با لوازم آرایشی مختلفی برای آرایش چشم پدید آمده است. انواع سایه های چشم نیز یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی در صنعت آرایش هستند. این ابزار زیبایی تاثیر چشمگیری در زیبایی چشمان شما دارد و در صورت استفاده صحیح می تواند چشمان شما را بزرگتر نشان دهد. سایه چشم ها بر اساس ساختار و عملکرد به انواع مختلفی تقسیم می شوند. همچنین تکنیک های زیادی برای اعمال سایه ها در آموزش ارایشگری وجود دارد. بنابراین، اگر می خواهید آرایشی عالی و خیره کننده ایجاد کنید، ابتدا باید با انواع سایه چشم آشنا شوید. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع مدل سایه چشم آشنا کنیم تا بتوانید آن ها را بهتر انتخاب کنید. پس با آموزشگاه آرایشگری محمودی همراه باشید.

انواع مدل سایه چشم از نظر ساختار و فرمول

1. سایه چشم پودری

سایه چشم پودری رایج ترین انواع مدل سایه زدن چشم است و در پالت ها به صورت پودر فشرده یافت می شود. این سایه چشم در طیف وسیعی از رنگ ها عرضه می شود و به راحتی می توان رنگ ها را با هم ترکیب کرد. استفاده از این سایه ها آسان است و می توان آن را با یک برس آرایشی صاف متوسط ​​یا حتی با انگشت روی پلک هایتان اعمال کرد. بنابراین، آن ها برای مبتدیان نیز مناسب هستند. هنگام استفاده از سایه چشم پودری، ابتدا یک لایه کرم دور چشم یا پرایمر روی پلک ها بزنید. زیرا این کار باعث افزایش رنگدانه و ماندگاری سایه می شود. در غیر این صورت، رنگ پودر ممکن است در مدت زمان کوتاهی محو شود. سایه چشم پودری برای کسانی که ظاهری طبیعی و نرم را ترجیح می دهند عالی است. از طرفی استفاده از این نوع سایه ها برای افرادی که پوست معمولی یا چرب دارند ایده آل است.

2. سایه چشم کرمی

سایه های کرمی نام خود را از بافت نرم و مخملی خود گرفته اند. این سایه ها معمولا به صورت جداگانه در ظروف کاسه ای کوچک بسته بندی می شوند. کرم ها تنوع رنگ زیادی ندارند، اما درخشندگی و جلوه بسیار خوبی دارند. بنابراین، آن ها برای مهمانی ها و گردهمایی ها ایده آل هستند. اگر به دنبال یک سایه کرم خاص هستید، می توانید دو یا چند سایه را با هم ترکیب کنید. این سایه چشم دوام بسیار خوبی دارد و پس از استفاده سریع خشک می شود. بنابراین، می توانید از آن ها برای آرایش طولانی مدت کمک بگیرید. استفاده از سایه چشم کرمی برای پوست های چرب مناسب نیست اما برای پوست های خشک و حساس گزینه خوبی است.

3. سایه چشم مایع یا آبرنگی

سایه چشم مایع محصولات جدیدتری از انواع سایه چشم براساس ساختار، رنگ و مدل هستند که اغلب طراحی مشابهی با رژ لب های مایع و برق لب دارند. این نوع سایه ها در رنگ های متنوع و به صورت جداگانه موجود می باشند. فرمول مایع این سایه ها نیاز به دقت و سرعت بیشتری در اعمال آن ها دارد. چون زود خشک می شوند. اما از طرفی بسیار بادوام و ماندگار هستند و برای استفاده در آرایش، آرایش عروس و یا خط چشم مناسب هستند. سایه چشم مایع در بین سایر انواع سایه چشم جلوه و زیبایی چشمگیری دارد. این باعث می شود خانم ها آن را به عنوان آرایش خود برای مهمانی های شبانه انتخاب کنند. این سایه‌ها برای پوست‌های چرب مناسب نیستند زیرا در خط پلک جمع می‌شوند. اما برای پوست های خشک یا معمولی عالی هستند.

4. سایه چشم پودری شل

این نوع سایه از پودرهای دانه ای منفرد تشکیل شده است. ساختار این پودرها باعث جدا شدن و نشستن آن ها در هنگام استفاده روی پوست می شود. بنابراین استفاده از آن نیاز به مهارت بالایی دارد و به افراد مبتدی توصیه نمی شود. اکثر کاربران آن، حرفه ای و هنرمندان آرایش هستند. از طرف دیگر، سایه های پودری شل برای پوست های چرب مناسب است، اما بهتر است برای پوست های خشک از آنها اجتناب شود. مگر اینکه افرادی که پوست خشک دارند قبل از استفاده از این سایه از پرایمر استفاده کنند.

5. سایه چشم مدادی

این سایه ها نام خود را از طراحی و شکل مدادی خود گرفته اند. نوک مدادی آنها اعمال این سایه ها را بسیار آسان می کند و در صورت تمایل می توان آنها را تراشید. از طرفی به دلیل سهولت در استفاده، بهترین انتخاب برای مبتدیان برای آرایش سریع و آسان است. بافت سبک و چرب سایه چشم مدادی نیز احساس راحتی بر روی پلک ها ایجاد می کند. بنابراین، آنها برای همه، حتی چشم های حساس مناسب هستند. سایه های مدادی ماندگاری بالایی دارند. می توانید از آنها برای آرایش روزانه، آرایش شب و یا حتی به عنوان خط چشم استفاده کنید.

6. سایه چشم پخته یا سنگی

این نوع سایه چشم از انواع سایه چشم براساس ساختار، رنگ و مدل در سال های اخیر بسیار محبوب شده است و انتخاب مناسبی برای ترکیب آرایش چشم است. سایه های پخته شده به راحتی با یکدیگر ترکیب می شوند. بنابراین زمانی که به دنبال آرایشی مجلسی و ماندگار هستید، بهترین انتخاب خواهد بود. اما چیزی که در استفاده از این سایه ها اهمیت دارد خشک یا مرطوب بودن برس است. بنابراین اگر به دنبال شدت رنگ بالا با این سایه ها هستید، از برس مرطوب استفاده کنید. اگر می خواهید شدت رنگ کمتری داشته باشید، این سایه را با یک برس خشک بزنید.

انواع سایه های اسموکی

سایه اسموکی کلاسیک

سایه های اسموکی کلاسیک دارای رنگ های کلاسیک، یعنی دودی، مشکی و خاکستری هستند. البته در این نوع آرایش چشم از برخی رنگ های برنزی و قهوه ای نیز استفاده می شود. این سبک آرایش چشم در همه جا در فیلم های هالیوودی دهه 20 میلادی دیده می شود. در آن زمان بود که ستارگان سینما این روند آرایش را با زیبایی خیره کننده خود ایجاد کردند. البته اسموکی کردن چشم‌ها سابقه بسیار طولانی تری نسبت به ستاره های پر زرق و برق هالیوود دارند، از دوران مصر باستان، زمانی که مردان و زنان چشمان خود را با رنگ قرمز و خط چشم اغراق آمیز تیره می کردند، چشمان تیره تا به امروز همواره نماد زیبایی و جذابیت بوده است.

سایه اسموکی دارک

در این مدل آرایش چشم از رنگ های فوق العاده تیره استفاده شده و حداکثر غلظت این رنگ ها در پلک بالا و پایین استفاده می شود. رنگ های مشکی، خاکستری، قهوه‌ای سوخته، سورمه‌ای، سبز یا بنفش تیره رنگ های استفاده شده در این نوع آرایش هستند.

رنگ روشن اسموکی

در این مدل آرایش چشم علاوه بر خط چشم تیره و سایه های اسموکی باید از سایه های روشن سفید یا نقره ای نیز برای برجسته سازی پلک ها استفاده کرد. این سایه روشن به ظاهر شما عمق و درخشندگی می بخشد. البته تم اسموکی ظاهرتان را با این رنگ روشن حتما حفظ کنید.

سایه اسموکی شاین

می‌توانید از انواع سایه های اسموکی شاین برای مهمانی‌هایی استفاده کنید که می‌خواهید در آن‌ها بدرخشید و با لباستان هماهنگ شوید. رنگ های اکلیلی و فانتزی پایه های اصلی این نوع آرایش هستند و جلوه خاصی به ظاهر شما می بخشند. این سایه درخشان می تواند از رنگ های دودی و مشکی تا رنگ های روشن تر مانند شکلاتی، سبز و طلایی متغیر باشد. نمونه هایی از این آرایش را در مراسم اسکار یا در فشن شوها و رویدادهایی که افراد مشهور در آن حضور دارند، می بینیم.

سایه اسموکی مات

اگر مدل سایه چشم ساده و شیک را ترجیح می دهید، سایه های مات اسموکی را انتخاب کنید. می‌توانید شدت سایه‌ها را بسته به نوع مهمانی که به آن دعوت شده‌اید تغییر دهید و ظاهری فراموش‌نشدنی و زیبا ایجاد کنید که متعلق به خودتان است.

به خاطر داشته باشید که آرایش چشم اسموکی حتما نباید بر اساس رنگ های اسموکی و مشکی باشد. از رنگ های روشن تری مانند قهوه ای شکلاتی، طلایی، سبز، قرمز، صورتی یا بنفش نیز می توان در آرایش مات دودی استفاده کرد.

سایه اسموکی دخترانه

در این آرایش چشم اسموکی از استفاده زیاد از رنگ های تیره به خصوص دودی و مشکی خودداری کنید. در عوض بیشتر از رنگ های دخترانه با تم صورتی، هلویی، قرمز و بنفش استفاده کنید. البته برای آرایش تم چشم دودی به خط چشم تیره و غلظت سایه توجه کنید.

انواع سایه چشم عروس

سایه اسموکی

یکی از جذاب ترین انواع سایه چشم عروس، سایه چشم اسموکی است که در آن سایه چشم دودی است و چشم ها با رنگ های دودی، قهوه ای، کرم و نقره ای پر می شود. این مدل سایه چشم چشمانی بسیار زیبا و گیرا ایجاد می کند و یکی از شیک ترین مدل های آرایش عروس محسوب می شود. کسانی که ترجیح می دهند چشمانی دراماتیک داشته باشند، سایه های اسموکی را در آموزشگاه آرایشگری محمودی انتخاب می کنند.

سایه درخشان

یکی دیگر از انواع سایه چشم براساس ساختار، رنگ و مدل، سایه چشم درخشان است. این مدل سایه چشم ظاهری مرطوب به پلک ها می دهد و به طور کلی با آرایش غلیظ و براق سازگار است، اما توجه به این نکته ضروری است که انتخاب این نوع آرایش چشم ریسکی است و میکاپ آرتیست باید از مواد بسیار مرغوب و حرفه ای استفاده کند. زیرا در غیر این صورت هیچ نتیجه اغوا کننده ای وجود نخواهد داشت. با انتخاب این مدل سایه چشم می توانید خود را برای ظاهری قوی آماده کنید. البته شایان ذکر است که سایه های روشن و براقی نیز وجود دارد که می توان از آنها برای آرایش ملایم استفاده کرد.

سایه های مایل به قرمز و صورتی

یکی از انواع مدل پرطرفدار سایه چشم عروس انتخاب سایه های صورتی و قرمز بسیار روشن است، این آرایش چشم یکی از آرایش های پاستلی محسوب می شود زیرا این رنگ ها بیشتر در آرایش چشم استفاده می شوند و طیف وسیعی دارند.

سایه های مایل به قرمز و صورتی

سایه‌ های روشن

سایه‌ های روشن جزو سایه‌های پرطرفدار عروس هستند و کسانی که آرایش ملایم یا آرایش لایت را ترجیح می‌دهند آن را انتخاب می کنند. شایان ذکر است که این سایه اغلب در آرایش عروس به سبک اروپایی ظاهر می شود. در این آرایش از رنگ های بسیار پاستلی بدون رنگ های تند و تیره استفاده کنید. این آرایش چشم برای صاف نگاه داشتن چشم ها قابل ستایش است و همچنین به زیبایی چشم ها می افزاید.

سایه های رنگی

این روزها کمتر سایه های رنگی را در آرایش عروس می بینیم. با این حال نمی توان از این الگو چشم پوشی کرد و شاید برخی از عروس خانم ها همچنان به آرایش های قدیمی علاقه مند هستند و با سنت شکنی دوباره به نوستالژی آرایش عروس دهه های قبل باز می گردند. برای این نوع آرایش، طیف رنگ انتخابی متفاوت خواهد بود. آرایشگران ممکن است سایه هایی مانند آبی، سبز، بنفش و غیره را در نظر بگیرند. انتخاب این نوع آرایش چشم ریسک زیادی دارد، زیرا باید ماهرانه و زیبا باشد و با آرایش چشم دیگر ترکیب شود، در غیر این صورت نتیجه اینگونه نخواهد بود.

سایه چشم پودری

در بین انواع سایه چشم براساس ساختار، رنگ و مدل، سایه چشم پودری نسبتا رایج و آشناست و در اکثر کیف های آرایشی زنانه یافت می شود. این نوع سایه چشم معمولا در پالت های دو رنگ یا چند رنگ عرضه می شود. سایه چشم های پودری در طیف وسیعی از رنگ ها موجود است که در میان آن ها می توانید انواع سایه چشم مات را پیدا کنید که خود را از همه انواع سایه ها متمایز می کند زیرا می توان آنها را ترکیب کرد. به این ترتیب با کمک سایه های پودری به راحتی می توانید رنگ های مختلف را ترکیب یا استفاده کنید.

انواع سایه چشم جدید

بلوک های رنگی با طراوت

یکی از انواع سایه چشم جدید و ترندهای جالب سال 2024 استفاده از بلوک های رنگی است. این سبک شامل استفاده از رنگ های شاد و روشن در قسمت های مختلف پلک است که برای ایجاد ظاهری مدرن و جسورانه مناسب است.

رنگ‌ های پاستلی

رنگ های پاستلی ملایم و تسکین دهنده به خصوص در فصول گرم سال بسیار محبوب خواهند بود. این رنگ ها ظاهری طبیعی و در عین حال شیک به چشم می دهند که برای هر نوع پوستی مناسب است که در آموزشگاه آرایشگری نیز به مبتدیان آموزش داده می شود.

سایه چشم با بافت براق متالیک

سایه چشم های متالیک و براق در سال 2024 بسیار محبوب خواهند بود. این استایل ها اغلب در رنگ های طلایی، نقره ای و برنزی هستند و ظاهری درخشان و چشم نواز دارند که برای جشن ها و مهمانی ها عالی است.

انواع سایه چشم لایت

انواع سایه چشم لایت یکی از ترندهای جدید این روزهاست که به این معنی است که آرایش فقط چهره طبیعی شما را جذاب تر می کند. چشم ها همیشه جذابیت خاصی در چهره دارند و انواع سایه های روشن چشم می تواند به طبیعی و زیباتر شدن چشمان شما کمک کند.

این مدل سایه چشم معمولا در رنگ های مات انجام می شود که تغییر زیادی در فرم چشم شما ایجاد نمی کند. البته می توان از تکنیک های خاصی برای تغییر اندکی شکل یا اندازه چشم استفاده کرد که البته این تغییرات نیز بسیار جزئی هستند. دو نوع سایه چشم مات و براق وجود دارد، مات پرطرفدارتر است، اما اگر رنگ های روشن و براق می خواهید، می توانید از سایه چشم با ذرات اکلیلی ریزتر نیز استفاده کنید، در غیر این صورت آرایش بیش از حد سنگین به نظر می رسد.

آرایش لایت به خصوص رنگ های روشن و سایه چشم به سبک اروپایی یکی از ترندهای جدید در صنعت مد است و توجه بسیاری از خانم ها را به خود جلب کرده است.

مدل سایه چشم شاین جدید

از مدل سایه چشم شاین جدید اغلب برای ایجاد ظاهری براق، درخشان و پر زرق و برق استفاده می شود. این مدل ها اغلب در رنگ های مختلف از جمله متالیک و براق موجود هستند. در ادامه جدیدترین مدل های سایه چشم را به شما معرفی می کنیم. با آموزشگاه آرایشگری محمودی همراه باشید.

سایه چشم متالیک با فرمول ضد آب: این سایه چشم ها معمولا فرمول ضد آب دارند و برای استفاده در شرایط مختلف مناسب هستند. آنها درخشندگی و براقیت بیشتری به چشمان شما می بخشند و به راحتی قابل استفاده و ترکیب با سایر رنگ های سایه چشم هستند.

سایه‌های چشم با نگین‌های براق: برخی از سایه‌های براق حاوی ذرات براق هستند و ظاهری متالیک و براق به آن‌ها می‌دهند. این ذرات براق معمولاً در سایه چشم شناور می شوند و چشمان شما را درخشان تر و جذاب تر می کنند.

سایه چشم نئون و براق: رنگ های نئون و براق در سایه چشم جذابیت و زیبایی خاصی به چشمان شما می بخشد. این نوع سایه‌ها برای استفاده در مناسبت‌های خاص و رویدادهای شبانه مناسب هستند و ظاهری بسیار جذاب و خیره‌کننده به چشمان شما می‌دهند.

سایه چشم های شفاف و براق رنگی: برخی از سایه های براق در رنگ های شفاف و براق هستند تا چشمان شما را براق و شفاف نشان دهند. این نوع سایه‌ها برای مناسبت‌های روزمره و رویدادهای غیررسمی مناسب هستند.

هر یک از انواع سایه چشم براساس ساختار، رنگ و مدل می‌تواند زرق و برق و زیبایی چشم‌های شما را افزایش دهد. با انتخاب مدلی متناسب با سلیقه خود می توانید از ظاهری جذاب و دلنشین تری برخوردار شوید.

انواع سایه چشم اکلیلی

انواع سایه چشم اکلیلی، با نام سایه براق نیز شناخته می شود، در این مدل سایه روی پلک ها، استخوان ابرو و گوشه چشم اعمال می شود و از آنجایی که سایه براق حاوی ذرات ریز است، نور را منعکس می کند.

اگر می‌خواهید آرایش چشم‌تان رسمی‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد، بهتر است از سایه‌های براق و شاین برای آرایش خود استفاده کنید.

علاوه بر این، این مدل آرایش چشم در شب نیز به خوبی کاربرد دارد و برای خانم ها و دختران جوان در سنین مختلف مناسب است. از سایه های براق برای برجسته کردن چشم ها استفاده می شود، این سایه چشم ها در رنگ های گرم، سرد، روشن و تیره موجود است، شما می توانید با توجه به سلیقه و مناسبت شخصی، رنگ لباس، رنگ پوست و … انتخاب کنید.

برای آرایش چشم مجلسی که زیبایی و جذابیت منحصر به فردی دارد می توانید از سایه چشم اکلیلی استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر به عروسی دعوت شده اید و می خواهید چشمانتان ظاهری خاص و متفاوت داشته باشد، می توانید از سایه چشم یا خط چشم اکلیلی برای آرایش چشمان خود استفاده کنید.

آخرین کلام

در این مقاله شما را با انواع سایه چشم براساس ساختار، رنگ و مدل آشنا کردیم تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین آن را انتخاب کنید. زیرا انتخاب و استفاده صحیح از سایه چشم باعث جذابیت و زیبایی آرایش شما می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در آموزشگاه آرایشگری محمودی تماس حاصل نمایید.