آموزش میکاپ چشم لایت مرحله به مرحله

آموزش میکاپ چشم لایت

آرایش چشم لایت یکی از بهترین آرایش های چشم است. زیرا آرایش چشم لایت زیبایی خاصی دارد. همچنین این روزها آموزش میکاپ چشم لایت محبوب ترین آرایش چشم است. در آرایش و میکاپ صورت، چشم ها جذابیت خاصی دارند. در واقع مهمترین قسمت صورت در آرایش چشم ها هستند.

آرایش لایت برای عروس یکی از محبوب ترین ترندهای آرایش است. میکاپ لایت همان میکاپ ساده است. زیرا در این سبک آرایش چهره طبیعی فرد حفظ می شود. در واقع روی نقاط قوت صورت تمرکز کرده و زیبایی را دو چندان می کند. در نتیجه، اگر چشمان خود را با آرایش لایت تقویت کنید، صورت شما طبیعی و شاداب خواهد شد.

چشم ها تاثیر زیادی در آرایش دارند. به همین دلیل بهتر است فرم چشم های خود را بشناسید. همچنین تغییرات مثبتی در ظاهر صورت ایجاد می کنید. در ادامه با آموزشگاه آرایشگری محمودی همراه ما باشید.

آموزش جدید آرایش چشم لایت دخترانه و مجلسی

لایت یک کلمه انگلیسی است. این کلمه به معنای روشن است. به همین دلیل در این سبک آرایش از رنگ های روشن برای آرایش عروس ها استفاده می شود.  این سبک در اروپا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.  به همین دلیل به آرایش چشم لایت اروپایی معروف شده است.

آرایش لایت به عنوان اروپایی و دخترانه نیز شناخته می شود. زیرا در این سبک حالت طبیعی صورت حفظ می شود. آرایش چشم لایت برای تمام فرم های چشم مناسب است. برای مثال می توان از این آرایش برای آرایش چشم های ریز استفاده کرد.

آموزش سایه چشم لایت برای مهمانی

1. توجه به شرایط مهمانی:

سایه چشم یکی از قسمت های آرایش است که اختیاری بوده و معمولا در مراسم غیر رسمی تری مانند عروسی، نامزدی و … استفاده می شود. بنابراین اولین نکته در آموزش سایه چشم لایت برای مهمانی دانستن شرایط صحیح استفاده و یا عدم استفاده از آن است.

نه تنها سایه چشم لایت، بلکه به طور کلی سایه چشم برای مراسم رسمی یا محل کار، مکان های مطالعه و … مناسب نیست و روی متانت شما تاثیر منفی می گذارد. همچنین برای تشریفات بهتر است در مراسم کوچکتر از سایه های معمولی و در مراسم بزرگ و شلوغ از سایه های پر رنگ استفاده کنید.

2. زیرسازی با پرایمر:

این مرحله اولین مرحله از آموزش میکاپ چشم لایت محسوب می شود که در آن پوست دور چشم را برای آرایش آماده می کنیم. به این ترتیب ابتدا صورت خود را به طور کامل شستشو می دهیم و پس از استفاده از کرم مرطوب کننده، پرایمر را به نواحی اطراف چشم می زنیم. همانطور که می دانید پرایمرها به دلیل ترکیباتشان باعث ماندگاری بیشتر آرایش روی پوست شما می شوند.

3. استفاده از کانسیلر در سایه چشم لایت:

بعد از استفاده از پرایمر نوبت به زدن کانسیلر می رسد. با پوشاندن لکه های تیره اطراف چشم، اصلاح کننده ها آن را با سایر قسمت های پوست یکدست می کنند و آن را برای آرایش جذاب آماده می کنند.

4.استفاده از سایه چشم در آرایش چشم لایت:

این مهمترین قسمت آموزش آرایش چشم لایت است زیرا در این مرحله سایه چشم خود را انتخاب خواهید کرد. نکته مهمی که در آرایش چشم لایت ساده همیشه باید به آن توجه کنید استفاده از طیف لایت است که با رنگ پوست، لب و لباس شما همخوانی دارد. بهتر است همه آنها با هم هماهنگ باشند تا آرایش شما منسجم تر به نظر برسد.

بعد از اینکه رنگ مناسب را انتخاب کردید با برس یا انگشتانتان آن را روی پلک پخش کنید. می توانید از رنگ روشن تر از همان طیف برای گوشه های بیرونی چشم استفاده کنید تا به چشم ها ابعاد بیشتری بدهید و قسمت های مرکزی پلک را با رنگ تیره تر از همان پالت سایه بزنید.

رنگ سایه چشم را انتخاب کنید

مرحله بعدی آموزش میکاپ چشم لایت که شامل انتخاب رنگ سایه چشم است را می توان به صورت زیر توضیح داد:

  1. انتخاب رنگ های طبیعی و ملایم: برای آرایش چشم لایت بهتر است از رنگ های طبیعی و ملایم استفاده کنید. این رنگ ها می توانند هر رنگ خاصی در طبیعت مانند بژ، قهوه ای روشن، خاکستری و یا حتی رنگ های زمستانی مانند بنفش و مشکی باشند. اما حتما از رنگ های مات و طبیعی استفاده کنید تا آرایشتان زیبا و طبیعی به نظر برسد.
  2. استفاده از سایه پشت پلک: برای عمق بخشیدن به چشمان خود می توانید از سایه پشت پاک نیز استفاده کنید. با این کار چشمان شما بزرگتر و جذاب تر به نظر می رسند. از رنگ هایی همرنگ سایه اصلی خود استفاده کنید و به آرامی آن را به پشت درب خود بمالید.
  3. استفاده از خط چشم: برای تکمیل آرایش چشم خود می توانید از خط چشم همرنگ سایه چشم خود استفاده کنید. با استفاده از خط چشم، داخل چشم را به آرامی و با توجه به رنگ سایه خود برای آرایش چشم لایت و طبیعی پر کنید.
  4. هماهنگی و ترکیب رنگ ها: حتما دقت کنید که رنگ سایه، سایه پشت پلک و خط چشم با هم هماهنگ باشند و ترکیبی هماهنگ و زیبا را تشکیل دهند. این باعث می شود آرایش چشم شما طبیعی تر و جذاب تر به نظر برسد.

با انجام این مراحل آموزش میکاپ می توانید با استفاده از رنگ های مناسب و ملایم به آرایش چشم لایت و طبیعی برسید.

5. مرحله فید کردن آرایش چشم:

محو شدن به معنای حذف مرزهای سایه است. با انگشت یا برس به آرامی از ابتدای گوشه های داخلی چشم شروع کنید و به وسط پلک برسید و همین کار را از گوشه بیرونی چشم به سمت داخل تکرار کنید. این کار سایه چشم شما را یکدست می کند.

6. آموزش خط چشم سایه لایت:

در آموزش میکاپ چشم لایت، خط چشم اختیاری است. استفاده از خط چشم به شرح زیر است:

  1. خط چشم مشکی: بعد از زدن سایه چشم و ایجاد زیبایی و لایت در چشم ها، می توانید با یک خط چشم نازک مشکی خط مژه را خط بزنید. این کار باعث بزرگتر دیده شدن چشم ها و تکمیل آرایش چشم ها می شود.
  2. استفاده از خط چشم ژله ای یا ضد آب: در آموزش گریم و میکاپ عروس برای جلوگیری از ریختن خط چشم مشکی، بهتر است از خط چشم ژلی یا ضد آب استفاده کنید. این گونه محصولات ماندگاری بالایی دارند و باعث می شوند خط چشم تا آرایش نهایی پر رنگ و شفاف بماند.
  3. استفاده از خط چشم برای قسمت های داخلی چشم: برای روشن شدن چشم ها می توانید از یک خط چشم سفید یا بژ برای میکاپ قسمت داخلی چشم استفاده کنید. این کار باعث درخشش چشم ها و تکمیل زیبایی آرایش چشم لایت می شود.
  4. اتمام آرایش: پس از انجام مراحل فوق می توانید مژه های خود را با ریمل بپوشانید تا به آرایش چشم لایت و زیبایی بیشتر برسید.

با انجام این مراحل به راحتی آرایش لایت و زیبایی چشم را بدست خواهید آورد.

7. فر مژه زدن:

فر کردن مژه ها با فر مژه جذابیت فوق العاده ای به آنها می دهد. می توانید قبل از استفاده از ریمل مژه ها را کمی گرم کنید تا هرچه بهتر فرم بگیرند. زدن فر مژه در آموزش آرایش چشم لایت کاملا اختیاری است و به سلیقه شما بستگی دارد.

استفاده از ریمل و فر مژه به شرح زیر است:

  1. استفاده از فر مژه: پس از کشیدن خط چشم و ایجاد یک لایه نسبی سایه روی پلک ها، از فر مژه استفاده کنید. فر مژه وسیله ای است که مژه ها را جدا کرده و آنها را جدا و زیبا نشان می دهد. این کار مژه ها را پرپشت و برجسته کرده و زیبایی آرایش چشم را کامل می کند.
  2. استفاده از ریمل: مژه های خود را حالت دهید و با استفاده از ریمل مناسب چشمان خود را بزرگتر نشان دهید. ریمل یکی از ابزارهای اصلی در آموزش میکاپ چشم لایت است که مژه ها را پر و فرم می دهد. می توانید متناسب با رنگ آرایش و پوست خود از ریمل مشکی یا حتی قهوه ای استفاده کنید.
  3. استفاده از مژه مصنوعی یا اکستنشن: اگر مژه های طبیعی شما به حجم بیشتری نیاز دارد، می توانید از مژه مصنوعی یا اکستنشن مژه استفاده کنید.

8. ریمل زدن:

استفاده از ریمل آخرین مرحله آموزش سایه لایت در نظر گرفته می شود. ریمل مژه های شما را بلندتر نشان می دهد و در نتیجه چشمان شما بزرگتر به نظر می رسد. نکته مهمی که در استفاده از ریمل و به خصوص آموزش آرایشگری باید به آن توجه کنید، استفاده از ریمل های با کیفیت بهتر برای حفظ ظرافت مژه ها و طبیعی جلوه دادن آرایش شما است.

آموزش آرایش چشم

راهنمای سایه چشم لایت برای دختران

آموزش میکاپ چشم لایت یکی از ترفندهایی است که سن شما را جوان تر نشان می دهد. برای اینکه زیبایی و ظرافت صورت خود را افزایش دهید، توصیه می کنیم از سایه های روشن و ملایم تر استفاده کنید. زیرا علاوه بر افزایش طراوت چهره شما را بسیار جوانتر از سن واقعی خود نشان می دهد.

در آموزش آرایش چشم جدید دقیقاً مانند مراحل بالا عمل خواهید کرد. اما با این تفاوت که هنگام انتخاب سایه چشم، حتما از رنگ های فانتزی مانند صورتی، یاسی و … استفاده کنید، ریمل یا خط چشم رنگی نیز می تواند شما را دخترانه و عروسکی کند.

برای انجام آرایش سایه چشم دخترانه لایت به مراحل زیر توجه کنید:

1- ابتدا پایه چشم را به آرامی روی چشم ها بکشید. این به افزایش ماندگاری آرایش چشم شما کمک می کند.

2- پس از آن با برس مخصوص کل پلک را رنگ پایه خاکستری بکشید و دو طرف آن را بمالید.

3- حالا رنگ هایلایت روشن را با برس مخصوص مستقیماً روی هایلایت دیگر قرار دهید. بهتر است از رنگ هایی مانند طلایی و شامپاین استفاده کنید.

4- بعد از آن یک خط براق زیر چشم بکشید و آن را فرش کنید تا به قسمت پایین چشم برسد. رنگ معمولاً آبی سرد و نقره ای تیره است.

5- در نهایت از خط چشم سفید برای تکمیل آرایش استفاده کنید. خط باید در حداقل فاصله از چشم باشد. برای افزایش تیرگی چشم ها، نواحی زیر و بالای چشم را بپوشانید و با برس به خوبی روی چشم ها پخش کنید.

نکات مهم سایه چشم لایت

آموزش میکاپ چشم لایت بسیار پرطرفدار است و یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین روش ها در آرایش چشم در آموزشگاه آرایشگری محمودی می باشد که با کمک آن می توانید جلوه ای درخشان و جذاب به چشمان خود ببخشید. در زیر به نکات مهم در استفاده از سایه چشم لایت در آرایش و میکاپ چشم اشاره می کنیم:

1- اگر قصد دارید سایه چشم لایت را برای استفاده روزمره انتخاب کنید، بهتر است از رنگ های خنثی و روشن مانند طلایی و نقره ای استفاده کنید.

2- برای استفاده از سایه چشم لایت باید از برس های مناسب استفاده کنید. برس های مرطوب غنی از موادی مانند میکروالیاف به دلیل فناوری جدید مناسب ترین انتخاب هستند.

3- هنگام استفاده از سایه چشم لایت به تعادل لایه برداری توجه کنید. بهتر است از یک رنگ هایلایت شروع کرده و سپس به تدریج از نوعی رنگ سایه استفاده کنید.

4- هنگام استفاده از سایه چشم لایت بهتر است از پایه چشم استفاده شود. با استفاده از پایه چشم می توانید هر چقدر که بخواهید چشمان خود را کنترل کنید.

5- استفاده از خط چشم تیره و کرم نیز می تواند بر فرم چشمان شما تاثیر بگذارد.

6- با سایه چشم لایت می توانید راه های مختلفی برای بزرگتر نشان دادن چشم ایجاد کنید. به عنوان مثال، انحنای چشم ها با استفاده از رنگ های تیره تر در کنار چشم ها انجام می شود.

7- در نهایت آموزش میکاپ چشم لایت پس از اعمال تمام رنگ های لازم، می توانید رنگ ها را یکنواخت کرده و با استفاده از قلم مو تا سطح چشم اصلی، فرم چشم های خود را بهینه کنید.

آرایش چشم لایت اروپایی در مراحل زیر انجام می شود:

  1. تمیز کردن: ابتدا با استفاده از یک پد پاک کننده، دور چشم را تمیز کنید تا هرگونه آلودگی یا روغن پاک شود.
  2. مرطوب کننده: یک لایه نازک از مرطوب کننده یا مرطوب کننده دور چشم بمالید و به آرامی با حرکات ملایم ماساژ دهید تا پوست نرم و آماده آرایش شود.
  3. استفاده از کانسیلر: لکه های تیره و علائم خستگی زیر چشم را با کانسیلر پنهان کنید. کانسیلر را به طور یکنواخت با برس یا انگشتان نرم بمالید تا به آرامی جذب پوست شود. برای روشن کردن ناحیه زیر چشم از کانسیلری که کمی روشن تر از رنگ پوستتان است استفاده کنید.
  4. استفاده از رنگ: برای سایه چشم از رنگ کاملا طبیعی مانند رنگ قهوه ای روشن یا کرم استفاده کنید. با کمک یک برس مناسب رنگ مورد نظر را به آرامی و به طور یکنواخت به پلک و پوست اطراف چشم بزنید. دقت کنید که رنگ یکنواخت و بدون چروک بماند.
  5. آرایش چشم را دنبال کنید: اکنون که اصول آرایش چشم لایت را انجام داده اید، می توانید به مراحل بعدی آموزش میکاپ چشم لایت از جمله استفاده از سایه چشم، خط چشم، ریمل و غیره بروید.

راهنمای آموزش سایه چشم ساده و شیک در چند مرحله

  1. برای آموزش سایه چشم ساده و شیک ابتدا برای پخش بهتر رنگ سایه ها، پایه درست کرده و آن را صاف کنید. به عبارت دیگر، در اولین قدم آموزش سایه چشم ساده و شیک برای مبتدیان، کمی کانسیلر به پشت پلک خود بزنید.
  2. برای اینکه یاد بگیرید چگونه به راحتی چشم های خود را سایه بزنید، کانسیلر را خوب پخش کنید و صبر کنید تا خشک شود. سپس کمی پودر فیکس پشت پلک یا زیر چشم بزنید تا کانسیلر خشک شود.
  3. رنگ طبیعی را به عنوان پایه اصلی پشت کل پلک بزنید و با برس نرم به خوبی پخش کنید.
  4. رنگ تیره تری را با توجه به سلیقه خود و با توجه به رنگ چشمان خود با برس کوچکتر در گوشه چشمان خود بزنید و در همان نواحی پخش کنید. توجه داشته باشید که سایه تیره باید به شکل خط چشم باشد و به خوبی پخش شود.
  5. در مرحله بعدی آموزش سایه زدن چشم بصورت ساده، یک رنگ براق، اکلیلی و کمی روشن تر را در مرکز پلک و در کنار رنگ های تیره پخش کنید تا چشمان شما براق شود.
  6. انتخاب سایه مناسب به استایل و رنگ پوست شما بستگی دارد. اما برای سادگی بهتر است از رنگ های گرم، ساده و خنثی استفاده کنید.
  7. با خرید ریمل مناسب زیبایی چشمان خود را کامل کنید. در صورت تمایل می توانید قبل از ریمل زدن یک خط چشم ساده و نازک پشت پلک بکشید.

آموزش سایه چشم برای مبتدی ها

افراد مبتدی که هنوز به استفاده از برس و سایه عادت نکرده اند، طبیعی است که کمی سایه دور چشم پشت پلک پخش کنند و در نهایت نتیجه بدی داشته باشند. برای این افراد در آموزشگاه آرایشگری محمودی این راهنمای سایه چشم با چسب را پیشنهاد می کنیم که نمای بسیار تمیزی دارد:

  1. قبل از انجام هر کاری در آموزش میکاپ چشم لایت سایه چشم با چسب، کاغذ یا چسب را از گوشه چشم با زاویه کمی به سمت بالا بزنید.
  2. در مرحله بعدی آموزش سایه چشم برای مبتدی ها به روش سایه چشم دقت کنید که چسب دو چشم شبیه هم باشد.
  3. مطمئن شوید که هوا یا فضای خالی زیر چسب وجود ندارد.
  4. پرایمر یا کانسیلر را پشت پلک بزنید.
  5. از گوشه چشم با رنگ تیره یا قهوه ای و رنگ روشن شروع کنید تا سایه گوشه تیره را در بر بگیرید.
  6. اگر علاقه مند به یادگیری سایه چشم تیره در گوشه ها هستید، رنگ ها را مانند خط چشم به سمت داخل و وسط پلک پخش کرده و آرایش چشم را با ریمل کامل کنید.
  7. یا اگر به تمرکز بیشتری نیاز دارید، رنگ های روشن و اکلیلی در کنار آن اضافه و پخش کنید.
  8. آرایش سایه چشم را با ریمل کامل کنید.
  9. چند دقیقه صبر کنید تا سایه خشک شود و به پوست پلک بچسبد، سپس چسب ها را به آرامی بردارید.
  10. اگر سایه روی خط چسب پایینی افتاد، آن را با گوش پاک کن تمیز کنید. پس از برداشتن چسب باید به دنبال یک خط چشم مناسب باشید.

آرایش چشم لایت

اخرین کلام

به طور کلی، آرایش چشم لایت ظاهری جذاب و در عین حال ساده دارد. اگر جزو افرادی هستید که آموزش میکاپ چشم لایت را دوست دارید، این سبک بهترین گزینه برای شماست. این تکنیک آرایشی به دلیل نفوذ به چشم شما را پرانرژی و شاداب می کند. شما می توانید این آرایش را در هر سنی انجام دهید و زیباتر و جذاب تر شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در آموزشگاه آرایشگری محمودی تماس حاصل نمایید.