آموزش آرایش گریم صورت

آرایشگری یکی از هنرهای زیبا و جذابی است که می‌ تواند به زیبایی و جذابیت چهره شما کمک کند و آموزش آرایش گریم صورت نیز یکی از شاخه‌ های مهم این هنر است که به زیباسازی و جوان‌ سازی چهره می‌ پردازد. در این آموزش، ما به شما اصول اولیه آرایشگری صورت را یاد خواهیم داد.

با آموزش آرایشگری شما می‌ توانید آرایش چهره را به‌ صورت حرفه‌ ای انجام دهید و چهره‌ ای زیبا و جذاب داشته باشید.

آرایشگری صورت چیست؟

آرایشگری صورت، به مجموعه‌ ای از تکنیک‌ ها و روش‌ ها گفته می‌ شود که برای زیباسازی و جوان‌ سازی چهره استفاده می‌ شود که شامل استفاده از محصولات آرایشی مانند: کرم پودر، پنکیک، سایه چشم، خط چشم، ریمل، رژ لب و… است که توسط بهترین مربی ارایش و پیرایش تهران آموزش داده می شود. آرایشگری صورت می‌ تواند به رفع عیوب چهره، پوشاندن لک‌ ها و جوش‌ ها و برجسته‌ تر نشان دادن زیبایی‌ های چهره کمک کند.

انواع آرایشگری صورت

آرایشگری صورت انواع مختلفی دارد که در آموزشگاه فنی حرفه ای آرایشگری آن را فرا می گیرید. هر کدام از گونه های آرایش صورت، برای یک موقعیت خاص مناسب هستند. انواع آرایشگری صورت عبارتند از:

  • آرایش روزانه: این نوع آرایش برای استفاده در روزمره و موقعیت‌ های غیررسمی مناسب است. این آرایش باید سبک و طبیعی باشد و چهره را خسته و مصنوعی نشان ندهد.
  • آرایش شبانه: این نوع آرایش برای استفاده در شب و موقعیت‌ های رسمی کاربرد دارد. آرایش شبانه باید سنگین‌ تر و پررنگ‌ تر از آرایش روزانه باشد و چهره را زیبا و جذاب نشان دهد.
  • آرایش عروس: این نوع آرایش برای عروس‌ ها در روز عروسی انجام می‌ شود که باید خاص و منحصر به ‌فرد باشد و چهره عروس را زیبا و درخشان نمایش دهد.

مراحل آرایشگری صورت

آرایشگری صورت مراحل مختلفی دارد که شما در بهترین آموزشگاه آرایشگری بانوان آن را آموزش می بینید. این مراحل عبارتند از:

مرحله اول: تشخیص نوع پوست

تشخیص نوع پوست، اولین و مهم‌ ترین قدم در آموزش آرایش گریم صورت است. با این تشخیص می‌ توانید محصولات آرایشی مناسب پوست خود را انتخاب کنید و آرایش بهتری داشته باشید. پوست‌ ها به چهار دسته اصلی تقسیم می‌ شوند:

  • پوست چرب: این نوع پوست دارای منافذ باز و براق می باشد و معمولاً مستعد جوش و آکنه است.
  • پوست خشک: این نوع پوست دارای منافذ بسته و کدر می باشد که اغلب دارای چین و چروک است.
  • پوست معمولی: این مدل پوست، ترکیبی از پوست چرب و خشک است. پوست معمولی اصولا صاف و بدون نقص است.
  • پوست مختلط: این نوع پوست هم ترکیبی از پوست چرب و خشک است که معمولاً در قسمت‌ های T صورت (پیشانی، بینی و چانه) چرب و در قسمت‌ های دیگر خشک می باشد.

روش‌ های تشخیص نوع پوست

برای تشخیص نوع پوست، می‌ توانید از روش‌ های زیر استفاده کنید:

  • روش آزمایش دستمال کاغذی: یک تکه دستمال کاغذی را روی پوست خود قرار دهید و به مدت 30 ثانیه نگه دارید. اگر دستمال کاغذی چرب شد، پوست شما چرب است و اگر خشک بود، پوست شما خشک است. اگر دستمال کاغذی کمی چرب شد، پوست شما معمولی است.
  • روش آزمایش آب: صورت خود را با آب بشویید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود. اگر پوست شما پس از خشک شدن چرب شد، پوست چرب است و اگر پوست، پس از خشک شدن خشک بود، پوست از نوع خشک می باشد. اگر پوست شما پس از خشک شدن حالتی بین چرب و خشک داشت، پوست معمولی شناخته می شود.

پس از تشخیص نوع پوست که در بهترین اموزشگاه فنی حرفه ای تهران فرا گرفته اید، می‌ توانید محصولات آرایشی مناسب پوست خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر پوست شما چرب است، باید از محصولات آرایشی فاقد چربی و ضد تعریق و اگر پوست خشک باشد، باید از محصولات آرایشی مرطوب‌ کننده استفاده نمایید.

مرحله دوم: معرفی بهترین لوازم گریم صورت

در آموزش آرایش گریم صورت، لوازم گریم، نقش مهمی در زیبایی و جذابیت چهره دارند. با استفاده از لوازم گریم مناسب، می‌ توانید عیوب پوست را بپوشانید و زیبایی ‌ها را برجسته کنید. لوازم گریم صورت، انواع مختلفی را شامل می شوند که هر کدام، کاربرد خاصی دارند. برخی از مهم‌ ترین لوازم در آموزش آرایش گریم صورت عبارتند از:

  • پرایمر: پرایمر، یک محصول آرایشی است که قبل از آرایش روی پوست استفاده می‌ شود. این محصول باعث می گردد تا پوست شما صاف و یکدست شود و آرایشتان ماندگارتر بماند.
  • کرم پودر: کرم پودر، یکی دیگر از مهم‌ ترین وسایل گریم صورت است. کرم پودر، رنگ پوست را یکدست کرده و عیوب آن را می‌ پوشاند.
  • کانسیلر: کانسیلر، برای پوشاندن عیوب پوست مانند: آکنه، لک و تیرگی استفاده می‌ شود.
  • هایلایتر: هایلایتر، برای برجسته کردن برخی نقاط صورت همچون: گونه‌ ها، پیشانی و بینی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پالت کانتورینگ: پالت کانتورینگ، حاوی دو یا چند رنگ است که برای کانتورینگ صورت استفاده می‌ شوند. کانتورینگ، باعث می‌گردد تا صورت شما متناسب‌ تر و زیباتر به نظر برسد.
  • اسپری فیکساتور: اسپری فیکساتور، موجب ماندگارتر بودن آرایش شما در طول روز می شود.
  • انواع براش آرایشی: براش‌ های آرایشی، برای استفاده از محصولات آرایشی به کار می روند باعث طبیعی‌‌ تر و زیباتر به نظر رسیدن آرایش می شوند.

برای آرایش عروس، همان گونه که در بهترین اموزشگاه آرایشگری فنی حرفه ای آموزش دیده اید، باید از لوازم گریم باکیفیت و مناسب استفاده کنید. مواردی که اشاره شد از لوازم گریم صورت هستند که برای آرایش عروس ضروری می باشند.

مرحله سوم: آماده سازی پوست

اولین مرحله در اموزش ارایش و پیرایش عروس، آماده سازی پوست است. در این مرحله باید صورت را با استفاده از یک شوینده ملایم بشویید، تا تمام آلودگی ها و مواد آرایشی از روی آن پاک شود. سپس از کرم های مرطوب کننده صورت استفاده کنید. کرم مرطوب کننده باعث می شود تا کانسیلر و پودرهای پوشاننده صورت بهتر روی پوست صورت بخوابند و از پوسته شدن هم جلوگیری می کند.

مرحله چهارم: استفاده از پرایمر

پرایمر یک محصول آرایشی است که قبل از آرایش روی پوست استفاده می ‌شود. فواید بکارگیری از پرایمر شامل:

  • صاف و یکدست کردن پوست
  • افزایش ماندگاری آرایش
  • پوشاندن منافذ باز پوست
  • جلوگیری از ماسیدگی آرایش
  • افزایش جلوه نهایی آرایش

نحوه استفاده از پرایمر

برای استفاده از پرایمر، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • صورت خود را با آب و شوینده ملایم بشویید و کاملاً خشک کنید.
  • کمی از این محصول آرایشی را روی پوست خود بزنید و به آرامی ماساژ دهید.
  • صبر کنید تا این محصول کاملاً جذب پوست شود.

مرحله پنجم: استفاده از کانسیلر

کانسیلر، یک محصول آرایشی ضروری است که باعث می ‌شود آرایش شما زیباتر و ماندگارتر شود. کانسیلر، عیوب پوست مانند: حلقه‌های تیره دور چشم، جوش، لک و کک و مک را می ‌پوشاند و پوست شما را صاف و یکدست می‌کند. برای استفاده از کانسیلر، ابتدا مقداری از آن را روی ناحیه مورد نظر بمالید و به آرامی ماساژ دهید. سپس، برای پخش کردن آن، می‌ توانید از انگشتان، براش یا اسفنج آرایشی استفاده کنید.

استفاده از کانسیلر

مرحله ششم: یکدست ‌سازی پوست با کرم پودر

پس از پوشاندن تیرگی‌ ها و ناهماهنگی ‌های پوست با کانسیلر، نوبت به یکدست‌سازی پوست با کرم پودر می ‌رسد. کرم پودر با پوشش ‌دهی یکدست، رنگ پوست را یکنواخت می‌ کند و باعث می ‌شود آرایش طبیعی ‌تر به نظر برسد.

انتخاب رنگ کرم پودر

انتخاب رنگ کرم پودر مناسب، در آموزش آرایش گریم صورت از اهمیت زیادی برخوردار است. کرم پودر باید با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد تا آرایش شما مصنوعی به نظر نرسد. برای انتخاب رنگ کرم پودر، می‌ توانید از قانون سه درجه استفاده کنید. به این ترتیب که کرم پودر را دو تا سه درجه تیره‌ تر یا روشن‌ تر از رنگ پوست انتخاب کنید.

روش‌ های استفاده از کرم پودر

کرم پودر را می ‌توان با براش، اسفنج یا نوک انگشتان به پوست زد که در متن ذیل به شرح آن ها پرداخته ایم:

استفاده از براش

استفاده از براش برای کرم پودر، روشی سریع و آسان است. برای این کار، مقداری کرم پودر را روی براش بزنید و آن را به صورت ضربه ‌ای روی پوست خود پخش کنید.

استفاده از اسفنج

اسفنج، ابزاری نرم و انعطاف‌پذیر است که به خوبی کرم پودر را به پوست می ‌رساند. برای استفاده از اسفنج، مقداری کرم پودر را روی آن بزنید و آن را به صورت دورانی روی پوست خود پخش نمایید.

استفاده از نوک انگشتان

استفاده از نوک انگشتان، روشی دقیق و کنترل ‌شده است. برای این کار، مقداری کرم پودر را روی نوک انگشتان خود بزنید و آن را به صورت ضربه ‌ای روی پوست خود پخش کنید.

مرحله هفتم: استفاده از هایلایتر

وقتی کرم پودر زدید، همه صورتتان رنگ یکنواختی پیدا می‌کند. حال باید از هایلایتر استفاده نمایید. بالا یا روی استخوان گونه، پایین استخوان ابرو، وسط کمان لب بالایی و امتداد پل بینی مناطقی هستند که باید هایلایت شوند. علاوه بر آن گوشه ‌های چشم هایتان را هم می توانید، برای درشت تر نشان دادن آن، مقدار کمی هایلایتر بزنید.

مرحله هشتم: تشخیص فرم صورت

پس از تشخیص نوع پوست که آموزش آن را در آموزشگاه آرایشگری غرب تهران دیده اید، نوبت به تشخیص فرم صورت می ‌رسد. فرم صورت، یکی از مهم ‌ترین عواملی است که در آموزش آرایش گریم صورت باید در نظر گرفته شود. هر فرم صورت، گریم مخصوص به خود را دارد. فرم‌ های صورت به هفت دسته تقسیم می‌ شوند:

روش گریم صورت بیضی

صورت بیضی، فرمی ایده ‌آل برای آرایش است. در این فرم، طول صورت بیشتر از عرض آن است و پیشانی و چانه باریک هستند. برای آموزش آرایش گریم صورت بیضی، می ‌توانید از هر نوع آرایش چشم و لبی استفاده کنید. با این حال، آرایش ‌های ملایم و طبیعی برای این فرم صورت مناسب‌ تر هستند.

روش گریم صورت گرد

صورت گرد، فرمی مدور و بدون زاویه است. برای آموزش آرایش گریم صورت گرد، باید از تکنیک ‌هایی استفاده کنید که صورت شما کشیده‌ تر و لاغرتر نمایش می دهد. برای این کار، می ‌توانید از کانتور و هایلایتر استفاده کنید. کانتور کردن قسمت ‌های پهن صورت باعث می‌شود چهره شما کشیده‌تر به نظر برسد. هایلایت کردن قسمت ‌های باریک صورت نیز به این کار کمک میکند.

روش گریم صورت مربعی

صورت مربعی، فرمی زاویه ‌دار با فک ‌های مربعی است. برای آموزش آرایش گریم صورت مربعی، باید از تکنیک ‌هایی استفاده نمایید که صورت شما را زنانه‌ تر نشان می دهد. برای این کار، می ‌توانید از کانتور و هایلایتر استفاده کنید. کانتور کردن فک ‌ها و پیشانی، باعث می‌ شود صورت شما گردتر و زنانه‌تر به نظر برسد. هایلایت کردن قسمت ‌های بالایی صورت مانند پیشانی و گونه‌ها، نیز به این کار کمک می‌کند.

روش گریم صورت مستطیلی

صورت مستطیلی، فرمی کشیده با پیشانی و چانه بلند است. برای آموزش آرایش گریم صورت مستطیلی، باید از روش ‌هایی استفاده کنید که صورت شما کوتاه‌ تر و پهن‌تر به نظر برسد. برای این کار، می‌توانید از کانتور و هایلایتر کمک بگیرید. کانتور کردن قسمت ‌های بالایی صورت مانند پیشانی و گونه ‌ها، موجب می ‌شود صورت شما کوتاه ‌تر به نظر برسد. هایلایت کردن قسمت ‌های پایینی صورت مانند چانه و خط فک، نیز در این امر موثر است.

روش گریم صورت قلبی

صورت قلبی، فرمی با پیشانی پهن و چانه باریک است. برای آموزش آرایش گریم صورت قلبی، باید از توجه را از چانه باریک دور کرد و به پیشانی پهن جلب نمود. برای این امر، می ‌توانید از کانتور و هایلایتر استفاده کنید. کانتور کردن چانه و هایلایت کردن پیشانی، باعث می ‌شود صورت شما متعادل ‌تر به نظر برسد.

روش گریم صورت مثلثی

صورت مثلثی، فرمی با پیشانی باریک و چانه پهن است. برای آموزش آرایش گریم صورت مثلثی، باید از راهکارهایی استفاده نمود که توجه از چانه پهن دور شده و به پیشانی باریک جلب شود.

مرحله نهم: پنهان نمودن خطوط تیره و روشن

پس از کشیدن خطوط تیره و روشن با توجه به فرم صورت، نوبت به محو کردن آن ‌ها می ‌رسد. این کار باعث می ‌شود تا خطوط طبیعی ‌تر به نظر برسند و آرایش شما زیباتر شود. برای محو کردن خطوط تیره و روشن، می ‌توانید از یک پد آرایشی کوچک تخم مرغی استفاده کنید. پد آرایشی را به مقدار کمی از کانسیلر یا هایلایتر آغشته کنید و با ضربه ‌های آرام، روی خطوط تیره و روشن بزنید. در حین محو کردن، دقت کنید که خطوط تیره و روشن از بین نروند و فقط محو شوند. اگر رنگ به قسمت ‌های دیگر صورت پخش شد، آن را با پد آرایشی پاک کنید.

مرحله دهم: استفاده از فیکساتور

در آخرین مرحله آموزش آرایش گریم صورت، باید از فیکساتور استفاده کنید. فیکساتور، یک محصول آرایشی است که باعث ماندگاری بیشتر آرایش می ‌شود. برای استفاده از فیکساتور، می ‌توانید از یک اسپری آرایشی استفاده کنید و آن را به طور یکنواخت روی صورت خود اسپری نمایید.

نحوه گریم کردن بینی

یکی از دغدغه ‌های اصلی خانم ‌ها، فرم بینی آن ‌هاست. بینی، یکی از مهم‌ ترین اعضای صورت است و می‌ تواند تاثیر زیادی در زیبایی چهره داشته باشد. اگر بینی شما بزرگ، گوشتی یا پهن است، می‌ توانید با استفاده از تکنیک ‌های گریم، آن را کوچک ‌تر و متناسب ‌تر نشان دهید.

گریم بینی با پالت کانتور

برای گریم بینی با پالت کانتور، ابتدا باید رنگ پوست خود را به خوبی تشخیص دهید. سپس، رنگی که دو تا سه درجه تیره ‌تر از پوست شماست را انتخاب کنید. این رنگ را با براش کانتور، در دو طرف پل بینی، از بالا تا پایین بکشید. توجه داشته باشید که این خط باریک را از بالا به نزدیکی ابتدای ابروها و از پایین به نوک بینی کشیده شود. اگر بینی شما پهن و پره‌های بینی شما نیز پهن و بزرگ است، انتهای خط تیره ‌ای که در کناره‌های پل بینی کشیدید را تا روی پره ‌های بینی نیز ادامه دهید. اگر نوک بینی شما از زیر حالتی افتاده دارد، تنها کافی است، زیر بینی را هم به شکل هفت، خط تیره‌ ای بکشید. پس از آن، رنگی که یک تا دو درجه روشن ‌تر از پوست شماست را انتخاب کنید و با براش کانتور، در فاصله بین 2 خط کانتور تیره را بزنید. در آخر هم نوک بینی را خیلی ظریف و کوچک روشن نمایید.

نحوه گریم کردن لب‌ها

یکی از مهم ‌ترین مراحل آرایش صورت، گریم لب‌ هاست. اگر می ‌خواهید لب‌ های شما برجسته ‌تر و زیباتر به نظر برسند، می‌ توانید با استفاده از تکنیک‌ های گریم، به این هدف دست یابید. برای گریم لب ‌ها، ابتدا باید پوست لب‌ ها را به خوبی مرطوب کنید. برای این کار، می ‌توانید از بالم لب یا روغن لب استفاده کنید. سپس، با استفاده از کانسیلر یا هایلایتر، قسمت هفت بالای لب را روشن کنید. این کار باعث می‌شود تا لب بالا پرحجم‌ تر به نظر برسد. در مرحله بعد، قسمت وسط پایین لب را تیره کنید. این کار باعث می‌ شود تا خطای دید ایجاد شود و لب ‌ها برجسته ‌تر به نظر برسند. حالا نوبت به خط لب و رژ لب زدن است. خط لب را به لبه بیرونی لب‌ ها بکشید و سپس، رژ لب را به لب ‌ها بزنید. در پایان نیز، وسط لب را با هایلایتر براق کنید.

انواع گریم لب

گریم لب‌ ها را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

گریم لب‌های طبیعی

در گریم لب‌های طبیعی، هدف این است که لب‌ها به شکل طبیعی خود برجسته ‌تر به نظر برسند. برای این کار، از رنگ ‌های خنثی و طبیعی لب استفاده می‌ شود.

گریم لب‌های طبیعی

گریم لب‌های غلیظ

در گریم لب‌های غلیظ، هدف این است که لب ‌ها برجسته‌ تر و پرتر به نظر برسند. برای این کار، از رنگ ‌های تیره ‌تر و براق ‌تر لب استفاده می ‌شود.

انتخاب رنگ رژ لب

برای انتخاب رنگ رژ لب، باید به رنگ پوست، رنگ مو و رنگ چشم‌های خود توجه کنید. به طور کلی، رنگ ‌های رژ لب طبیعی مانند: صورتی کمرنگ، هلویی و نود، برای اکثر افراد مناسب هستند. اگر پوست شما روشن است، می‌ توانید از رنگ ‌های رژ لب روشن‌تر، مانند صورتی روشن، هلویی روشن و نود روشن استفاده نمایید. اگر پوست شما تیره باشد، می ‌توانید از رنگ‌ های رژ لب تیره ‌تر مانند: صورتی تیره، هلویی تیره و نود تیره استفاده کنید.

با ثبت نام در آموزشگاه آرایشگری محمودی می توانید آینده ای مستقل را داشته باشید و از خود یک هنرمند خوشنام بسازید.

آموزش آرایش گریم صورت چیست؟

آموزش آرایشگری به مجموعه‌ ای از تکنیک‌ ها و روش‌ ها که برای زیباسازی و جوان‌ سازی چهره استفاده می‌ شود، اطلاق می گردد.

مدل های مختلف آرایشگری صورت چیست؟

آرایش روزانه، شبانه و عروس از جمله مهمترین انواع آرایش های صورت محسوب می گردند.

چگونه صورت خود را گریم کنیم؟

برای گریم صورت، ابتدا باید فرم صورت خود را بشناسید. سپس، با استفاده از تکنیک‌ های سایه ‌روشن، می ‌توانید فرم صورت خود را متعادل ‌تر و زیباتر نشان دهید.

تفاوت گریم با میکاپ در چیست؟

میکاپ و گریم، هر دو به معنای آرایش کردن صورت هستند. میکاپ، بیشتر روی اصلاح رنگ و لعاب صورت و طرح و مدل آن تاکید دارد. در میکاپ، رنگ چهره و اجزای صورت تغییر داده می ‌شود یا به آن رنگ اضافه می گردد. گریم، بر اصلاح فرم صورت و متعادل ‌سازی برجستگی ‌ها، فرورفتگی ‌ها و زوایای صورت تمرکز دارد. در گریم، با استفاده از تکنیک ‌های سایه‌روشن، می ‌توان فرم صورت را تغییر و آن را متناسب ‌تر نشان داد.

آیا می‌توان بدن را هم گریم کرد؟

بله، شما می‌توانید از تکنیک‌های گریم برای بدن نیز استفاده کنید. برای گریم بدن، می ‌توانید رنگ ‌های تیره و روشن را برای ایجاد سایه ‌روشن استفاده نمایید. برای مثال، برای باریک ‌تر نشان دادن گردن، می ‌توانید از رنگ تیره روی گردن و زیر غبغب استفاده کنید. سپس، آن را به خوبی محو کنید.